Тема: «Пригоди осінніх листочків».
Мета: Повторити, закріпити назву пори року "осiнь" та знання дітей про сезонні зміни у природі, осінні зміни у стані дерев. Вчити назви дерев (береза, клен, каштан, горобина) та розпізнавати за формою їх листочки.
Форми роботи з книгою в дошкільному закладі.
Є талант письменника, а є талант читача.
Як будь-який талант, його треба відкрити,
виростити і виховати.
С. Я. Маршак
Е. Л. Кононко цілком справедливо називає книгу хоча і не головним, але важливим учителем, провідником по життю. Вона пише: «Стара і сучасна, вітчизняна та зарубіжна, різна за жанрами, ілюстрована, дитяча та доросла - вона важлива складова дитячої субкультури, її уособлення і натхнення».
Сьогодні дорослих все більше цікавлять комп'ютерні технології, а читання для дітей і самими дітьми замінюється переглядом телепередач. За результатами опитування, лише 17% батьків дошкільнят беруть участь у формуванні читацької культури своїх дітей, 60% не читають дітям зовсім. Такі дані дають підстави зробити невтішний висновок, що читання перестає бути національним пріоритетом. Саме тому в суспільстві гостро постає проблема літературної освіти дітей, формування у них умінь повноцінної читацької діяльності.
Календарне планування освітньої діяльності з дітьми старшої групи.
Тематичний день «Доброти»
Розпорядок дня |
Індивідуальна робота,метод,тема(мета), з ким? |
Спільна діяльність педагогів та дітей |
Організація ППРС для самостійної діяльності дітей |
Взаємодія з батьками (соціальними партнерами) |
Ранкові години |
Ранкова зустрічі Мовленнєва гра: «Вітання по колу» (мета:налаштування на гарний день). Роздягнутись та скласти речі в шафу (мета: виховувати самостійність) з тими дітьми, які не слідкують за порядком в шафі. Підготуватись до сніданку( мета: виховання КГН та закріплення послідовності миття рук) з дітьми, які потребують закріплення даної навички. Промовляння знайомої заклички під час умивання на вибір дітей(мета: захочення дітей до гігієнічних процедур) Попередня робота до заняття: розповісти, щоб ти побажав другу» (вих. доброти) з мало дружелюбними дітьми. Доручення: полити квіти (мета: виховувати вміння доводити розпочату справу до кінцевого результату) з гіперактивними дітьми |
Вправа: «Чим засмутили Іванка» (мета: впізнання емоцій); з дітьми, які засмучені. Народна гра «Ой Василю – товаришу» (закріплення слів гри) Спостереження за ростом кімнатних квітів. Дидактична гра: «Будова квітки» (закріплення знань) |
Викласти в куточок СХД книгу «Квітка – семибарвниця» (з метою зацікавленості та самостійної роботи зі складання речень та покращення тим самим граматики)
|
Ранкові зустрічі з батьками та короткі бесіди про дитину. (мета: значимість кожної дитини в групі) |
Безпосередня освітня діяльність |
Мовленнєва гра: «Мої добрі справи» (мета: самооцінка вчинків) з дітьми, які часто конфліктують.
|
Полілог: «Друзі поруч з тобою» (дружелюбність) Заняття: переказ твіру В.Катаєва «Квітка – семибарвниця» |
СРГ: «До друзів на гостини» (самостійне розігрування сюжету) |
Виготовлення лепбуку «Добрі справи в моїй родині» |
І Прогулянка |
Фізкультурний комплекс (мета: вих. інтерес до занять спортом) з малорухливими дітьми. Екперементування з кольором (під час змішування кольорів) залучаються всі діти. Спостереження + бесіда: «Як квіти «п`ють водичку» (мета: закріпити умови, необхідні для росту рослин) залучаються всі діти. |
Інтелектуальна гра: «Де живе доброта» (розвиток мислення та уяви) |
Мовленнєва гра: «Компліменти для друга». (ввічливість) Ігри дітей за інтересами (свобода вибору) Самостійна рухова активність дітей. |
|
Період перед сном |
Бесіда – налаштування на денний сон (мета: корисний вплив на організм), з тими дітьми, які не люблять спати вдень.
|
Прослуховування спокійної мелодії (мета: налаштування кожної дитини на сон)
|
Розгляд ілюстрацій в куточку книги.(за прочитаним твором (з метою закріплення матеріалу) |
|
Передвечірній час |
Гімнастика пробудження Бесіда: «Як пройшов день в садочку» (мета: важливість відвідування закладу), з сором`язливими дітьми. Гра: «Що змінилось» (мета: вих. спостережливість) з дітьми у яких не стійка увага. Народна гра: «Ой Василю – товаришу» (мета: закріпити слова гри), з дітьми які ще недостатньо їх запам`ятали. |
Дидактична гра «Промінчики ввічливості» Рухлива гра: «Дощик доброти» |
Ходьба по дорожці здоров`я СХД:«Квітка бажань» (матеріали на вибір дітей з метою розвитку креативності та творчих здібностей) Самостійні ігри дітей в ігровому куточку з будівельним матеріалом |
Висновок дня: протягом дня всі види діяльності дітей були пов’язані однією дуже актуальною темою «Доброта» , що сприяло продуктивній співпраці всіх учасників освітнього процесу: « педагог - діти – батьки». |
Методика «Сенкан».
Дана методика сприяє розвитку критичного мислення у старших
дошкільників.
Ранкові зустрічі.
Дружні, піднесені.
Збираємось,вітаємось,звертаємось.
Створюють атмосферу гарного настрою.
Налаштовують
Ранкове коло
Цікаве, дружнє.
Спілкуємось, вітаємось, граємось.
Вчить дітей обмінюватись думками.
Єднає.