Спадщина В. Сухомлинського
Суть технології.
Основоположною у науково-теоретичних працях і практичному досвіді В.Сухомлинського є його філософсько-педагогічна система ідей та поглядів на дитину як на найвищу цінність.
Педагогіка В.Сухомлинського – це педагогіка серця, дитиноцентризму й толерантності, яка базується на ідеї наближення навчально-виховного процесу до природи конкретної дитини.Педагог створив таку психолого-педагогічну систему, в якій усе зосереджено навколо дитини-людини, це педагогіка, побудована на утвердженні тієї філософської істини, що освіта, виховання й розвиток людини мають передбачати, передусім, утвердження гармонії розуму й серця.
Уроки мислення сприяють розумовому, мовленнєвому, духовному розвитку дошкільнят і вихованню в них ціннісного ставлення до природи. Діти вчаться розуміти й любити її, починають дивитися на неї іншими очима, стають активними її захисниками. Розроблені педагогом основні норми моральної вихованості для дітей ґрунтуються на творчому використанні багатого потенціалу загальнолюдських моральних цінностей і є складовою частиною його цілісної педагогічної системи.
ІННОВАЦІЙНА ТЕХНОЛОГІЯ «КАЗКОВІ ЛАБІРИНТИ ГРИ» (авт. В. В. ВОСКОБОВИЧ)
Технологія «Казкові лабіринти гри» (технологія інтенсивного розвитку інтелектуальних здібностей у дітей трьох-семи років) – система поетапного включення авторських розвиваючих ігор в діяльність дитини з поступовим ускладненням навчального матеріалу. Ігри, які розробив В.В. Воскобович, розвивають пам’ять, фантазію, сприйняття, логічне і творче мислення, мову. За допомогою цих ігор здійснюється інтелектуально-творчий розвиток дітей, психологічна, спеціальна підготовка до школи. Дана технологія – це використання авторських ігор в системі їх постійного та поступового ускладнення («по спіралі»). Включення ігор визначається віковими особливостями дитини.
Комунікативно-діяльнісна технологія навчання
О. Леонтьєв вважав, що процес навчання є процесом діяльності дитини, спрямованим на становлення свідомості особистості в цілому. Саме це і є діяльнісним підходом в освіті. Процес навчання є завжди навчанням діяльності. Включення дитини в навчальну діяльність на основі методу рефлексії створює умови не тільки для формування в неї готовності до саморозвитку, а й для формування стійкої системи знань і системи цінностей (самовиховання). Під комунікативно-діяльнісною технологією маємо на увазі не сукупність методів, а покрокову діяльність, яка приводить до бажаного результату, що можливо лише з опорою на об'єктивні стійкі зв'язки різних аспектів освітнього процесу.
Реалізація цієї технології дає достатньо високу гарантію позитивного результату; опис досвіду в тому вигляді, який можна перенести в умови роботи з дітьми (незалежно від досвіду вихователя, його освіти тощо).
Що таке геокешинг і як у нього грати.
Геокешинг - щось на зразок квесту на відкритому повітрі. У цій забави є сайт, на якому не ледачі люди об'єднуються в команди або грають індивідуально. Суть - знайти і відзначитися.
Хто-небудь знаходить цікаве місце. Занедбану церкву, старий будинок, в загальному, що лежить в стороні від основних автомагістралей цікаву пам'ятку. І ховає в ній тайник. У схованці - власне "скарб" (Це може бути що завгодно, але практичне і використовується). А так же дневничок і олівець.
Тайник може бути однопрохідним (шукається відразу він) або багатопрохідним (на першій точці знаходиться підказка про те, як дійти до наступної і через деякий час - до скарбу).