Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Травень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1

novunu.jpg

Mykan Svitlana

 

 

Світлана Мукан, вихователь,

м. Первомайськ, Миколаївської області.

  Старший дошкільний вік вважається найбільш сенситивним для розвитку дитини, тобто найсприятливішим для розвитку її психічних процесів і    має вирішальне значення для іі  патріотичного виховання. Саме в цей період активно формуються почуття любові до своїх батьків, рідного дому, народу, краю, виникають перші основи зв’язків зі своїм історичним коренем, закладаються підвалини національного менталітету.


 

  Мета:  ознайомити дітей з художнім твором П. Тичини « Добридень тобі, Україно моя!». Закріпити знання дітей про Україну , її державні символи та назву українського одягу. Повторити  вивчені звуки ( букви). Розвивати емоційну сферу дитини, фонематичний слух, діалогічне та монологічне, мовлення, пам’ять, дрібну моторику, дихальний апарат. Виховувати: любов до художнього слова, Батьківщини, патріотизм, гордість за свій народ.

   Обладнання: об’ємна  аплікація за змістом вірша,  макет газети, букви, прапор України, заготовки для аплікації:  сердечко єдності», хлопчик – українець та дівчинка – україночка, музичний супровід.

  Попередня робота:  Д/г: « Державні символи України»,  розгляд ілюстрацій національного одягу.

                   

 Хід заняття

    Вихователь: Любі діти я хочу  розпочати  наше заняття гарним віршиком, який написав поет Павло Тичина. Вірш називається: «Добридень тобі, Україно моя!», послухайте, будь ласка:

Струмочок серед гаю, як стрічечка.

На квітці метелик, мов свічечка.

Хвилюють, малюють, квітують поля –

Добридень тобі, Україно моя!

Давайте повторимо його всі разом, а допоможе нам ось ця картинка  (вихователь промовляє  рядки вірша і демонструє відповідне зображення на  картинці – діти повторюють).

    Діти як ви гадаєте про що піде мова  сьогодні на заняті?

Діти: про Україну.

    Вихователь: Молодці!

 Дійсно : тема нашого заняття – « Україна – єдина країна»»

Мотивація:  я пропоную вам випустити газету для  маленьких діток нашого  д/с:    « Україна – єдина країна»»

Ви згідні? То ж  розпочнемо роботу.

           Вихователь:

Давайте пригадаємо обов’язкові складові газети:

  1. Назва газети.

Хто з вас був уважний – той запам’ятав яку назву має газета.

Діти:  « Україна – єдина країна»

Вихователь: Правильно, молодці – « Україна – єдина країна»

  1. Хто випустив, автор. (  це ми -  старша група)
  2. Надана інформація. В своїй газеті ми маємо схематично зобразити вислів: « Україна – єдина країна!».

 Як ви гадаєте: кого можна зобразити в нашій газеті? ( відповіді  - міркування: карту України, герб, прапор, дитячі долоньки, українців…)

   Дітки ,не забувайте,що наша газета  для маленьких – ми маємо надати  доступну та зрозумілу для них інформацію - з якою вони вже знайомі.  ( Діти обговорюють різні варіанти – вирішують зобразити дівчинку та хлопчика в національному одязі)

Вихователь: поясніть будь ласка своє рішення.

   Діти: Ми вирішили зобразити маленьких українців, тому що діти з ними вже знайомі.

  Вихователь: Що можна зобразити як символ єдності України?

Діти обговорюють варіанти:  держатись за ручки, обійнятись один з одним, дитяче сердечко…, вирішуючи, що найкращим варіантом є дитяче сердечко .

Газета майже готова, пропоную трішки відпочити.

       Фізхвилинка:

Всі ми з вами Українці

Ми – одна сім’я .

В нашім місті Первомайську

Ми і ви, і ти і я.

Нам тут весело і гарно –

Тут зростаємо ми всі.

Усміхнись тому хто поряд.

Будем разом ми усі!

 Вихователь:

Годі нам відпочивати час газету випускати.

  1. Друкуємо назву газети: Д/Г: « Назви  звук у слові» (фонематичний слух)

(Діти  з середнім рівнем розвитку - називають звуки.

Діти з високим рівнем – знаходять букви та прикріплюють  до газети).

  1. єднай  крапочки» ( роз. дрібної моторики )– виконують діти з низьким рівнем розвитку.

Вихователь: Діти подивіться яку гарну газету ви зробили.

Вихователь:

   Завершуючи наше заняття  я хочу щоб ви передали прапор нашої неньки України один одному і сказали їй добрі та лагідні слова.

      Д/г: « Україна яка» ( красива, багата, сильна, єдина, дружна…)

    Вихователь:

    Давайте  покличемо вітерець  і  він  віднесе наші щирі, сердечні слова по всій Україні.

Дихальна вправа: « Вітерець» , діти дмуть на долоньки промовляючи слова:

Вітерець, вітерець прокидайся – на деревах гойдайся.

Наші слова візьми   і всім людям  віднеси. ( діти відносять газету до молодшої  групи).