Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2

Слово «інклюзія» походить від англійської «inclusion», що означає «включення». У сфері освіти інклюзія означає включення учня до освіти. Але інклюзивна освіта – це не звичайне навчання, це форма навчання дітей, які мають труднощі, що дозволяє отримувати освіту у загальноосвітніх установах з усіма дітьми разом, так би мовити, нарівні.

 

У чому суть інклюзивного навчання?

Насамперед суть інклюзії у адаптації дитини в соціумі у вигляді освітнього процесу. Оскільки кожна дитина має право на освіту, то в освітніх закладах мають враховувати потреби дітей та можливість різного сприйняття навколишнього середовища.

Інклюзивна освіта пояснює самим дітям та всьому суспільству прості, але зрозумілі істини:

- Всі люди мають право на здобуття освіти незалежно від того, які у них здібності чи можливі відхилення від норми.

- Всі діти бажають бути разом із собі подібними, грати, дружити, відчувати любов та розуміння.

- Освіта в реальному світі та на реальній практиці краще засвоюється мозком дитини, ніж розвиток в ізоляції від соціуму.

Оснащення приміщення для учня на інклюзії - це може бути окрема парта в загальному класі або свій кут у комп'ютерному класі.

Також рекомендації даються і вчителю основної групи:

Які переваги надає інклюзивне навчання?

Інклюзивне навчання, як з'ясувалося за роки його впровадження до навчальних закладів, дає безліч переваг для дітей, які раніше не могли навчатися у загальноосвітніх закладах.

Найголовніша перевага – це можливість дітей з особливостями проводити час з іншими дітьми, навчаючись, граючи та пізнаючи світ. Поодинці чи ізольовано від суспільства дітям складно сприймати світ у повній мірі.

Для соціуму також є плюси в інклюзії, оскільки діти починають сприймати інклюзивних дітей як собі рівних. Спілкуючись із ними у повсякденному житті, всі бачать, що це звичайні дітки, які також люблять грати, вчитися та насолоджуватися життям.

Для педагогів інклюзія дає можливість розширити свої вміння, підвищити кваліфікацію та налагодити контакти з багатьма дітьми.

Чим можуть допомогти батьки своїй дитині, якщо вона навчається на інклюзії?

Насамперед батькам варто хвалити свою дитину навіть за дрібні досягнення, і в жодному разі не лаяти її. Якщо ви бачите, що дитині потрібна допомога, то, можливо, варто позайматися вдома разом з нею – таким чином ви зможете зрозуміти, що саме їй важко зрозуміти чи через що це відбувається. Якщо ваша дитина, в принципі, все встигає, це не означає, що її не потрібно додатково розвивати та допомагати самореалізуватися. Ви можете разом з ним виконувати спеціальні вправи для вдосконалення знань або подолання мовного бар'єру. Ці вправи можна знайти як в інтернеті, так і спитати фахівців у сфері психосоматичного аналізу чи розвитку мови.

Проводити час із користю ніколи не було порожнім заняттям. З інклюзивною дитиною буде корисно разом малювати, плавати, розглядати птахів та вгадувати мелодії. Як відомо, розвиток дрібної моторики сприятливо впливає на діяльність мозку. Відмінною грою буде робота тільки лівою рукою, якщо ваша дитина правша. Лікарі досліджували взаємозв'язок нестандартних рухів із розвитком лівої півкулі мозку.

Багато говорити з дитиною – обов'язок усіх батьків, але у дитини, яка навчається на інклюзії, інші потреби у спілкуванні. Інклюзивним дітям, залежно від причини їхньої інклюзії, потрібно іноді пояснювати причинно-наслідкові зв'язки. Показувати майстерність спілкування з однолітками та сторонніми дорослими людьми. Оскільки спілкування – це головна складова майбутньої інтеграції у доросле життя та самостійне «плавання», то дітям просто необхідно володіти великою кількістю інформації та вмінням контактувати з оточуючими.

Прийняття батьками участі в житті та розвитку дитини дуже важливе як для них самих, так і безпосередньо для дитини. Їй важливо розуміти, що її батьки підтримують і бажають знати, чим вона живе, які у неї переживання та тривоги.