Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Тема: «У Курочки були малята – жовтенькі курчата»

Мета: вчити дітей обстежувати та визначати геометричні форми (круг, квадрат) Вправа «Закрий віконечка»; вживати ввічливі слова «Будь ласка»;

формувати вміння дітей розрізняти і групувати предмети за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій) за допомогою зорового сприйняття; (Вправа «Збери крижинки»); здійснювати дії на перебирання речовин (Вправа «Погодуємо курочку»); розрізняти розмір: великий – маленький (курочка, курчата; насіння – зернятка);

ознайомлювати дітей з розміром: довгий – короткий (Вправа «Стрічки у віночку») та кількістю: один – багато (Вправа «Збери крижинки»);

розвивати: зорову та дотикову чутливість, наочно – дійове мислення, сенсорно – пізнавальну активність, дрібну моторику рук, увагу; логічне мислення (відповіді – припущення);

виховувати: позитивні емоції, доброзичливість, самостійність, любов до птахів.

Попередня робота: ознайомлення з казкою «Курочка Ряба», розгляд та обстеження курочки з курчатками, ігри з сенсорики: «Збери кришечки у відерця» (кольори), «Збери пірамідку», «Збери кульки у відерця», «Одягни кожушок Ведмедику», « Одягни Жабку на прогулянку», «Пізнавальні кубики».

Обладнання: іграшки: Дід, Баба, курочка, курчатка, Сонечко, Зайчик, Лисичка, доріжка, різнокольорові кульки, різнокольорові відерця, хатинка, насіння соняшника, зерно кукурудзи. Чарівна паличка.

                         Хі заняття:

І. Підготовча частина. (налаштування)

Добрий день мої малята, покажіть мені свої оченята:

Карі, сині, зелененькі – ви ж для мене всі рідненькі.

Ясне сонечко захотіло до нас завітати та гарний настрій всім подарувати.

Вправа «Посміхнися Сонечку» (піднесений настрій)

ІІ. Вступна частина.

Заняття наше незвичайне, казкове…

Сюрпризний момент: погляньте, хто до нас завітав?

(Дід, Баба та Курочка Ряба) - герої з казочки «Курочка Ряба.

Діти, наша Курочка сумна, хочете дізнатись чому? Послухайте, що трапилось у нашої Курочки…

Жили – були Дід і Баба і була у них Курочка – ряба,

А у Курочки були малята – жовтенькі курчата.

Одного разу,коли курчатка гралися, хитра Лисичка до них підкралася!

Ох і Курочка злякалася, що без курчаток зосталася…

-        Дітки, то що трапилося у нашої Курочки, чому вона сумна?

(Лисичка вкрала курчаток)

-        У неї біда сталася! А як ми можемо їй допомогти? (знайти курчаток)

Мотивація: допоможемо знайти курчаток для Курочки.

ІІІ. Основна частина.

Подивіться, яка гарна доріжка.

На доріжці різнокольорові крижинки, ми їх у відерця зберемо і доріжкою пройдемо (Вправа «Збери крижинки» (формувати вміння дітей розрізняти і групувати предмети за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій) за допомогою зорового сприйняття)

Погляньте, хто це на пеньочку сидить та від холоду тремтить? (Зайчик)

-        Зайчику, що сталося, чому ти плачеш?

-        Подув зимовий вітерець і відкрив всі мої віконечка, замерзли мої лапки і не можуть закрити віконечка… (плаче)

-        Не плач Зайчику – побігайчику, зараз дітки тобі допоможуть, діти, допоможемо? (Вправа «Закрий віконечка», мета:вчити дітей обстежувати та визначати геометричні форми (круг, квадрат)

-        Дякую вам, за те, що ви мені допомогли,а щоб швидше нагрілись мої лапки та вушка, я хочу з вами погратися, у мене є чарівна паличка, яка перетворить вас теж на зайченят: 1 – 2 – 3 малят на зайченят перетвори: ви вже не малята, а біленькі зайченята .

Р/Г «Зайчики біленькі сидять» (імітація рухів за текстом)

1 – 2 – 3 зайченят у малят знову перетвори: ви вже не зайчата, а, знову малята.

З Зайчиком погралися, лапки та вушка йому погріли, беремо нашу Курочку та ідемо шукати курчаток:

«Вийшла Курочка гулять і курчаток всіх шукать,

Де ж мої малята – жовтенькі курчата?

Ко – ко – ко - ко; ко – ко – ко….

Ви за мною йдіть рядком – нумо поспішайте курчаток шукайте.

-        Дітки, подивіться, що ми з вами знайшли? (насіннячко і зернятка)

-        Діти, це – насіннячко яке: велике чи маленьке? (велике), а зернятка? (маленькі) Діти його потрібно перебрати: для курчаток маленькі зернятка кукурудзи, а для курочки велике насіння соняшника (показ вихователя)

Вправа «Погодуй Курочку» (мета: здійснювати дії на перебирання, розвивати дрібну моторику рук)

Які ви в мене молодці, Курочку погодували, час далі вирушати курчаток шукати.

-        Дітки, подивіться, хатинка стоїть, як ви гадаєте, хто в ній живе? (відповіді – припущення), давайте постукаємо та перевіримо (діти стукають, виходить Лисичка)

-        Лисичко, ми знаємо що в тебе маленькі курчатка, які ти забрала у мами – Курочки, віддай будь ласка.

-        Добре, віддам, якщо виконаєте моє завдання, прикрасите мій віночок, щоб я була гарна (Вправа «Прикрась віночок», мета: ознайомлювати дітей з розміром: довгий – короткий)

(обігрування: Лисичка одягає віночок та запитує у дітей чи вона гарна)

-        За те, що зробили мені такий гарний віночок, я повертаю вам курчаток.

-        Діти, покажіть, які курчатка? (маленькі), а Курочка яка? (велика)

-        Діти, подивіться, як Курочка зраділа, вона вам дякує за допомогу.

-        Що ми їй скажемо? (Будь ласка)

-        Дітки, а ви зраділи? Покажіть, як ви зраділи (емоційне задоволення) (обігрування)

  1. 4.Заключна частина (оцінно – контрольна діяльність)

Повертаємося до Діда і Баби покажемо їм курчаток та розповімо де ми з вами були (пригадування етапів заняття)