Тема: «У Курочки були малята – жовтенькі курчата»
Мета: вчити дітей обстежувати та визначати геометричні форми (круг, квадрат) Вправа «Закрий віконечка»; вживати ввічливі слова «Будь ласка»;
формувати вміння дітей розрізняти і групувати предмети за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій) за допомогою зорового сприйняття; (Вправа «Збери крижинки»); здійснювати дії на перебирання речовин (Вправа «Погодуємо курочку»); розрізняти розмір: великий – маленький (курочка, курчата; насіння – зернятка);
ознайомлювати дітей з розміром: довгий – короткий (Вправа «Стрічки у віночку») та кількістю: один – багато (Вправа «Збери крижинки»);
розвивати: зорову та дотикову чутливість, наочно – дійове мислення, сенсорно – пізнавальну активність, дрібну моторику рук, увагу; логічне мислення (відповіді – припущення);
виховувати: позитивні емоції, доброзичливість, самостійність, любов до птахів.
Попередня робота: ознайомлення з казкою «Курочка Ряба», розгляд та обстеження курочки з курчатками, ігри з сенсорики: «Збери кришечки у відерця» (кольори), «Збери пірамідку», «Збери кульки у відерця», «Одягни кожушок Ведмедику», « Одягни Жабку на прогулянку», «Пізнавальні кубики».
Обладнання: іграшки: Дід, Баба, курочка, курчатка, Сонечко, Зайчик, Лисичка, доріжка, різнокольорові кульки, різнокольорові відерця, хатинка, насіння соняшника, зерно кукурудзи. Чарівна паличка.
Хі заняття:
І. Підготовча частина. (налаштування)
Добрий день мої малята, покажіть мені свої оченята:
Карі, сині, зелененькі – ви ж для мене всі рідненькі.
Ясне сонечко захотіло до нас завітати та гарний настрій всім подарувати.
Вправа «Посміхнися Сонечку» (піднесений настрій)
ІІ. Вступна частина.
Заняття наше незвичайне, казкове…
Сюрпризний момент: погляньте, хто до нас завітав?
(Дід, Баба та Курочка Ряба) - герої з казочки «Курочка Ряба.
Діти, наша Курочка сумна, хочете дізнатись чому? Послухайте, що трапилось у нашої Курочки…
Жили – були Дід і Баба і була у них Курочка – ряба,
А у Курочки були малята – жовтенькі курчата.
Одного разу,коли курчатка гралися, хитра Лисичка до них підкралася!
Ох і Курочка злякалася, що без курчаток зосталася…
- Дітки, то що трапилося у нашої Курочки, чому вона сумна?
(Лисичка вкрала курчаток)
- У неї біда сталася! А як ми можемо їй допомогти? (знайти курчаток)
Мотивація: допоможемо знайти курчаток для Курочки.
ІІІ. Основна частина.
Подивіться, яка гарна доріжка.
На доріжці різнокольорові крижинки, ми їх у відерця зберемо і доріжкою пройдемо (Вправа «Збери крижинки» (формувати вміння дітей розрізняти і групувати предмети за кольором (червоний, зелений, жовтий, синій) за допомогою зорового сприйняття)
Погляньте, хто це на пеньочку сидить та від холоду тремтить? (Зайчик)
- Зайчику, що сталося, чому ти плачеш?
- Подув зимовий вітерець і відкрив всі мої віконечка, замерзли мої лапки і не можуть закрити віконечка… (плаче)
- Не плач Зайчику – побігайчику, зараз дітки тобі допоможуть, діти, допоможемо? (Вправа «Закрий віконечка», мета:вчити дітей обстежувати та визначати геометричні форми (круг, квадрат)
- Дякую вам, за те, що ви мені допомогли,а щоб швидше нагрілись мої лапки та вушка, я хочу з вами погратися, у мене є чарівна паличка, яка перетворить вас теж на зайченят: 1 – 2 – 3 малят на зайченят перетвори: ви вже не малята, а біленькі зайченята .
Р/Г «Зайчики біленькі сидять» (імітація рухів за текстом)
1 – 2 – 3 зайченят у малят знову перетвори: ви вже не зайчата, а, знову малята.
З Зайчиком погралися, лапки та вушка йому погріли, беремо нашу Курочку та ідемо шукати курчаток:
«Вийшла Курочка гулять і курчаток всіх шукать,
Де ж мої малята – жовтенькі курчата?
Ко – ко – ко - ко; ко – ко – ко….
Ви за мною йдіть рядком – нумо поспішайте курчаток шукайте.
- Дітки, подивіться, що ми з вами знайшли? (насіннячко і зернятка)
- Діти, це – насіннячко яке: велике чи маленьке? (велике), а зернятка? (маленькі) Діти його потрібно перебрати: для курчаток маленькі зернятка кукурудзи, а для курочки велике насіння соняшника (показ вихователя)
Вправа «Погодуй Курочку» (мета: здійснювати дії на перебирання, розвивати дрібну моторику рук)
Які ви в мене молодці, Курочку погодували, час далі вирушати курчаток шукати.
- Дітки, подивіться, хатинка стоїть, як ви гадаєте, хто в ній живе? (відповіді – припущення), давайте постукаємо та перевіримо (діти стукають, виходить Лисичка)
- Лисичко, ми знаємо що в тебе маленькі курчатка, які ти забрала у мами – Курочки, віддай будь ласка.
- Добре, віддам, якщо виконаєте моє завдання, прикрасите мій віночок, щоб я була гарна (Вправа «Прикрась віночок», мета: ознайомлювати дітей з розміром: довгий – короткий)
(обігрування: Лисичка одягає віночок та запитує у дітей чи вона гарна)
- За те, що зробили мені такий гарний віночок, я повертаю вам курчаток.
- Діти, покажіть, які курчатка? (маленькі), а Курочка яка? (велика)
- Діти, подивіться, як Курочка зраділа, вона вам дякує за допомогу.
- Що ми їй скажемо? (Будь ласка)
- Дітки, а ви зраділи? Покажіть, як ви зраділи (емоційне задоволення) (обігрування)
- 4.Заключна частина (оцінно – контрольна діяльність)
Повертаємося до Діда і Баби покажемо їм курчаток та розповімо де ми з вами були (пригадування етапів заняття)