Меню сайта

Погода

 mama    Конспект інтегрованого заняття з краєзнавства:

                    «Подорож з матусями»

   (розвиток мови, трудове виховання, ознайомлення з    природою,краєзнавство) в середній групі «Дельфінчики»

Підготувала: вихователь: Мукан С.В.

 

 

 

 

Програмовий зміст: 

Систематизувати знання дітей про рослини рідного краю, розрізняти їх за будовою.

Закріпити знання про послідовність процесу висаджування рослин (калина), вміння правильно користуватися обладнанням для їхньої висадки;

 вміння складати розповіді описового характеру за планом вихователя; добирати назву квітки за першим звуком.

 Розвивати вміння орієнтуватися у містах зростання рослин на території дошкільного закладу, емоційно – чуттєву сферу дітей, образне мислення, бажання працювати разом.

Виховувати любов до мами, бережливе ставлення до природи рідного краю.

Словник:  віола, фіалка, братики, Анютині очі; вербонька, серденько, вербичко – косичко, вербиця – молодиця.

Матеріал:  карта – маршрут, віночок, кущ калини, сапки, граблі, лопати, відро з водою, лійки.

Попередня робота:

-          Посадка квітів в матусиному квітничку, в куточку «Квіти України» та догляд за ними;

-          Посадка дерева верби;

-          Екскурсії – милування квітами та квітучими деревами;

-          Екологічні подорожі «Слухання музики весни», «Йдемо природу спостерігати – її весняну красу шукати» та ін..;

-          Дидактичні ігри: «Жива – нежива природа», «Що де росте?», «Портрет квітки», «Кому потрібна допомога?»;

-          Читання художніх творів В.О.Сухомлинського «Верба над ставком», «Дуб і верба», «Зламана гілка» та ін.;

-          Легенди про вербу і калину та інші квіти;

-          Рухливі ігри: «Хто перший відшукає квітку, дерево», хоровод «Калина» та ін.

                             Хід заняття:

Вихователь:

-          Любі діти, у нас незвичайний день, ми зустрічаємо гостей, привітайтесь.

-          А ви хотіли би, щоб прийшли ваші матусі?

-          Давайте попросимо вітерець, хай він віднесе матусям наші добрі та лагідні слова, матусі їх почують і до нас прийдуть.

Діти:

Вітерець, вітерець, прокидайся,на деревах гойдайся

Наші слова візьми та матусям віднеси.

Вправа: «Матуся яка?» (добра, лагідна, ласкава, найкраща, найрідніша…)

Вихователь:

-          Сьогодні у мене для вас цікаве завдання. Подивіться уважно, що це?

(карта – маршрут) Чи здогадалися ви, що це за маршрут?

Давайте за картою визначимо які у нас будуть зупинки:

  1. «Матусин квітничок»;
  2. Куточок «Квіти України»;
  3. Біля верби.

-          Ваші матусі запрошують вас  до «Матусиного квітничка».

Сонце в мандрівку нас закликає і про дорогу оповіщає.

Йдіть мої любі, під ноги дивіться,

Травам і квітам ніжно вклоніться

Хай же мандрівка казкою стане,є

Про неї розкажете разом із мамою.

(зупинка «Матусин квітник»)

Вихователь:

-          Чому ми його так назвали? (тому, що ми посадили квіти для своїх матусь, щоб вони ними милувалися…)

Хвилинка милування в природі.

Вихователь:

-          Діти, скажіть, які квіти схожі на ім’я дівчат? (віолки,Лілеї,Маргаритки)

Наступна зупинка «Квіти України»

Вихователь:

-          Давайте згадаємо, які твори  В.О. Сухомлинського ми читали про квіти України? («Мальва і хатня квітка», «Як проросло макове зернятко», «Чорнобривці»).

Я приготувала для вас таке завдання «Впіймай звук». Виз матусею звук впіймаєте і кітку на цей звук відшукаєте (діти знаходять і показують квіти).

-          У кожного з нас є улюблена квітка. Щоб її відгадати, треба нам пограти.

Гра «Віночок»

Віночок мамі передайте, про свою квітку опис – загадку розповідайте,

А матусі – відгадайте.

(Діти за схемою  або словесною інструкцією педагога описують улюблену квітку)

Інструкція вихователя:

-          Якого кольору квітка, на що схожа, які в неї пелюстки, яке листячко, який має запах?

-          Впоралися наші мами із завданням?

Вихователь:

-          А що матусі нам приготували?

Мама читає вірш:

Чорнобривці, чорнобривці

Квітнуть в тиші весняній.

Чорнобривці, чорнобривці.

Так і просяться в пісні.

Матусі співають І куплет пісні «Чорнобривці посіяла мати»

Вихователь:

Українська природа дарує всім людям красу, здоров’я та приємні відчуття.

Фізхвилинка:

Присядемо, доторкнемося руками до землі.

Візьмемо сили у землі – будемо, як земля багаті!

Вставайте, руки до сонця піднімайте.

Візьмемо силу у сонця – будемо, як сонце добрими.

Візьмемо силу у вогню – будемо, як вогонь сміливими .

Візьмемо силу у води – будемо, як вода здоровими.

Вихователь:

Діти, але ж наша мандрівка не скінчилася, куди нас далі веде шлях?

(до вербички)

-          Давайте з нею привітаємось  (вербичко – сестричко, вербичко – косичко)

-          Пригадуєте, ми читали з вами легенду про вербу і калину?

-          Що трапилось з сестричками, яких звали Верба і Калина?

-          До кого вони звернулися про допомогу?

-          Що в народі кажуть про них?

-          А у нас біля садочка є калина?

Матусі приготували для вас сюрприз: ми посадимо калину у нашому садочку.

Посадка калини. Побажання калині:

-          Щоб добре росла, ніхто не кривдив, не скубав за косички, не обривав листочки…

Вихователь:

Час круг калини хоровод завести

Хоровод «Говорила мати»

Говорила мати: не забудь дитино,

Щоб здоров’я мати – посади калину.

Зоряна калина – і краса, і врода,

Нашої Вкраїни, нашого народу.

Пам’ятайте,  діти , що сказала мати.

Посадіть калину в себе біля хати.

Зоряна калина – і краса, і врода.

Нашої Вкраїни, нашого народу.

Вихователь:

Ось і закінчилася наша подорож з матусями.

Скажіть які почуття у вас вона викликала, на що надихнула…                 

маски для лица
народная медицина