Якщо Ви твердо вирішили, що ваша дитина буде займатися музикою, намагайтеся підготувати її як можна раніше, починаючи з двох років. Як відомо, слух є у кожної людини. Але, якщо його не розвивати, з віком ця здібність згасає. Займатися з малюком вдома може люба матуся. Ви звертали свою увагу, як дітки, яким тільки виповнився рік люблять стуками ложкою по тарілці або по столу. Перетворіть дії дитини на цікаву гру. Гра на інструменті – це умовна мова, яку може розуміти кожна людина.
Придумайте звукову казку з перекладом. Спочатку відтворіть звук, а потім поясніть, що він означає. І тоді удар по клавішам ксилофону перетвориться на падіння зірки А стук паличками по барабану – у цокіт маленьких козенят, які біжать до мами.
Спробуйте розмовляти з малюком мовою музичних інструментів. Не треба розмовляти словами, просто «відповідайте» бубном або ксилофоном щось дитині, а вона хай відповідає за допомогою свого інструменту. А потім хай дитина розкаже Вам про що ви розмовляли. Прийміть любу його версію. Ви дуже швидко побачите, як ваш малюк навчиться слухати і чути. Хай це тільки начальне враження про можливості музики. Пізніше фантазія підкаже йому, про що хотіли сказати відомі композитори своєю музикою.
Ви можете створити власні цікаві музичні казки і захопити процессом творчості свою дитину. Добре, коли до процессу казкотворення залучаться найстарші члени родини: бабусі та дідусі, їхня мова, народні примовки, забавлянки нададуть процессу яскравого колориту народності та фольклору, що є одним із найважливіших основ формування національного виховання дитини дошкільного віку.