Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

slova 6Мета: формувати уявлення дітей про воду, як матеріальне середовище, про те, що вода є скрізь навколо нас. Продовжувати знайомити дітей з різними властивостями води. Поглиблювати знання про значення води для життя всього живого на землі; задовольнити природну допитливість, інтерес до наволишнього, вчити обґрунтовувати свої судження. Сприяти розвитку мовлення. Виховувати бережливе ставлення до природи і бажання берегти багатства рідної природи.

Хід заняття:

Привітання з гостями

Сюрпризний момент

Отримали електронного листа – прохання про допомогу «За тридев’ять земель, за тридев’ять морей, з маленької кринички зникла вода. Хто може допоможіть!».

-         Малята, на вашу думку, чи потрібно нам відгукнутися на сигнал допомоги?

-         А за допомогою чого ми можемо дізнатися, що таке жива вода?

-         Пригадайте, на якій планеті ми живемо?

-         У мене є для вас сюрприз, який допоможе відшукати живу воду. Він схожий на кулю. Це маленька модель нашої планети.

-         Діти, без чого не можна жити на землі? (сонце, повітря, вода)

Загадка:

Відома здавна рідина

Усяк її вживає

Буває хмаркою вона

Пушинкою буває

Бува, як скло – крихка, тверда

Звичайна …

-         Погляньте на глобус, що означає на ньому жовтий колір, зелений, блакитний?

-         Де ще знаходиться вода? (розгляд таблиці «Вода в природі») (Відповіді дітей)

Розповідь вихователя

-         Вода займає дуже великі території на нашій планеті. Ви бачите на глобусі скільки блакитного та синього кольору. Якщо всю планету умовно поділити на 4 частини, то три  з них складає вода. Діти, а може не потрібно її так багато? Помиляється той, хто так думає. Води на планеті стільки, скільки потрібно, щоб наша планета не замерзла. Влітку сонечко нагріває воду, а взимку вода віддає своє тепло землі. Без води на планеті настали б холоди і сильні морози. Тоді все живе загинуло б.

Розгляд таблички «Кому потрібна вода?» (Відповіді дітей.)

-         Глобус-чарівник запросив нас у лабораторію маленьких природолюбів, щоб дізнатися про властивості живої води. Під час дослідів ми допоможемо повернутися їй до кринички.

І дослід - «Чи має вода запах?»

ІІ дослід – «Чи має вода смак?»

-         Чи можна воді надати смаку? (пропонує скуштувати воду зі склянок з розчиненим цукром, сіллю і лимоном)

-         Який ви смак відчули?

Висновок: смак води залежить від того, що в ній розчинено.

ІІІ дослід – Зануримо кольорову паличку в склянку з водою. Чи бачимо ми паличку?

Висновок: вода прозора.

ІV дослід – три склянки з чистою прозорою водою. В одній з них вимиємо пензлик з червоною фарбою, в  другій – зеленою, в третій – синьою. Від чого залежить колір води?

Висновок: колір води залежить від барвника.

V Дослід – «А чи має вода форму?» В прозорі пташки різної форми і розміру скляною міркою наливаємо однакову кількість води. Вода має форму тієї плішки в якій знаходиться.

-         А що відбувається з водою, якщо її лити не в пляшку, а просто так?

Вода розтікається, утворюються плями різної форми і розміру.

Висновок: вода не має форми.

VІ дослід – «Як вода може литися?» : вона може капати, литися однією, або кількома ціпками.

На столі жолоб, наливаємо трішки підфарбованої води, щоб було добре видно, куди вода тече (жолоб під кутом)

-         Вода тече вгору, чи вниз?

-         А тепер наливаємо воду в інший край жолоба. Чи тече водо вгору?

-         Висновок: вода тече згори вниз.

Всі висновки підтверджуються дітьми символами-позначками.

Психогімнастика «Я краплинка дощу».

Пропоную дітям послухати казку про маленьку краплинку води.

Була зима. Блищав сніг. Хлопчик гуляв на вулиці і побачив на будинку бурульку. Вона була дуже гарною «А може вона солодка, як цукерка?» подумав хлопчик, і захотів її посмоктати. Палицею влучив у бурульку. Вона впала. Хлопчик схопив її, хотів посмоктати, але бурулька заговорила до нього.

-         Бери мене до рота, не треба! Я розкажу тобі багато цікавого.

-         Ти мабуть чарівна бурулька?

-         Так! Я зачарована і заморожена. Дякую що врятував мене. Прошу не губи мене! Я дуже люблю стрибати, бігати як ти. Я була веселою краплинкою води, і плавала з сестричками по річках і морях. Вітер не давав мені спокою. А я, краплинка, тікала від нього. Якось тихого літнього дня вітер виприснув мене на гаряче каміння, я обернулася парою і полетіла в небо. Я літала в хмарі, раптом налетів вітер, я швидко падала на землю дощем, і напувала її. Потім я виринала на світ веселим джерелом. Тоді потрапила у довгі темні труби, там було дуже багато води.

-         Нічого страшного! – говорили сестрички, - це звичайний водопровод, і скоро ми виллємо на світ. – і ось раптом відкрили кран, мене налили в чайник, і поставили на підвіконні.

-         Щож зі мною буде? Так гаряче! – заплакала краплинка! Швиденько підібралася до кінчика чайникового носа, і з іншими подружками вилетіла крізь кватирку.

На дворі зима, вітер підхопив, і вже краплинка впала білою сніжинкою на дах будинку, заплакала, сльози замерзли і перетворилися на бурульку. Бурулька замовкла, і хлопчик відчув, як вона тане у нього в руках. Трішечки тепла, я знову оживаю і йду далі. Дякую за тепло твоїх рученят. Згадай мене коли плаватимеш у річці, побачиш росу і дощик.

Підсумок за казкою: (під час казки викладаються картинки за змістом)

Отже кожна краплинка води є коштовним даром природи. Вона напуває землю, а земля годує людину. Шануючи безцінний скарб – воду, всі разом будемо її шанувати та берегти.

Підсумок заняття