Інтелектуальна гра: «Що, де, коли?»
(інтегрована діяльність дітей середньої групи з формування логіко – математичної компетентності)
Вихователь: Мукан С.В.
Мета: дати дітям уявлення про гру «Що, де, коли?» та познайомити з правилами гри;
закріпити вміння дітей:
- давати як найшвидше правильну відповідь на запитання; ( «Хитрі запитання»)
- визначити рівень знань вихованців про числа в межах 4; (завдання №2)
- перевірити вміння дітей складати модель пори року та частини доби з конструктора «Лего»; (завдання №3)
- відгадувати загадки ;
- орієнтуватись у просторі; (завдання №2)
- висловлювати та обгрунтовувати свою думку.
Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення, кмітливість, пам'ять, увагу, окомір, креативність.
Виховувати вміння слухати товариша, не перебивати його, відповідати за викликом, організованість.
Матеріал: ігрове поле, конверти з завданнями, червона картка, ІКТ, емблеми, скрипічний ключ ,дзвіночок, чорний ящик, мікрофон, посвідчення «Знавець».
Попередня робота: виготовлення запрошень на гру, перегляд мультфільму «Уроки тітоньки Сови», ігри – вправи з конструктором «Лего», відгадування загадок.
Організаційний момент
Вітання до гостей «Доброго ранку».
І. Підготовча частина Вправа «Дзвіночок» (концентрація уваги)
ІІ. Вступна частина
─ Діти, заняття в нас сьогодні незвичайне. Я всіх вас запрошую пограти в інтелектуальну гру «Що, де, коли?»
Мотивація: Завдяки виконаним завданням ви покажете свої знання з математики.
Перед вами ігрове поле, яке розділено на сектори, в кожному секторі конверти з завданнями.
Перш ніж розпочати гру пригадаємо наші правила :
- Правило піднятої руки.
- Не викрикувати.
- Вислуховувати відповідь товаришів до кінця.
Червона картка піднімається, якщо порушуються правила гри.
Давайте налаштуємося на перемогу. Вправа «Знавці математики» (закрийте очі і уявіть себе знавцями математики, промовивши всі разом:
Ми будемо думати і міркувати, щоб правильно відповідати.
Будемо розумні та кмітливі і перемогу отримаємо сміливо - перемога за нами! Відкрийте очі , підніміть руки вгору і промовте «Ух!» (створення «ситуації успіху»)
Розділимось на 2 команди: команда «Допитливі» та команда «Кмітливі»
Прошу команди зайняти свої місця (звучить музика)
Гравці займають свої місця.
ІІІ. Основна частина.
Увага на екран. З давніх давен Сову вважали символом мудрості, знань і наполегливості. Сова разом зі своїми лісовими мешканцями підготувала для вас цікаві завдання і щиро бажає вам отримати перемогу.
Гра починається. Перший раунд. Випав сектор № 4 Завдання від від тваринки, яку в казках вважають хитрою? (Лисицю) «Хитрі запитання» від Лисички»Увага. Слухайте уважно.
─ Я читаю запитання, а ви якнайшвидше дайте на нього правильну відповідь.
Гра «Мікрофон»
Питання для дітей .
- Скільки хвостів у павича? (один)
- Скільки ніг у берези? (ні однієї)
- Що у бабусі на носі? (окуляри)
- Яке дерево приносять у будинок? (ялинку)
- Що шарудить під ногами в осінньому лісі? (листя)
- Що розсипав Дід-Мороз? (сніг)
7. Холодний дідусь? (Дід-Мороз)
8. Лісова бабуся? (Баба-Яга)
9.. Дірка у дереві? (дупло)
10. Скільки кутів у квадрата?
11. Яблуко кругле або трикутне?
12. Що більше: п'ять або вісім?
13. Скільки вогників у світлофора?
14.У якої тварини є голки? (У їжака)
15. Хто всю зиму спить ? (Ведмідь)
16. Яка тварина змінює свою шубку? (Заєць)
17. Кого у зоопарку більше звірів чи мавпочок? (звірів)
Молодці, обидві команди відповіли на «хитрі запитання»
Випав сектор № 2 Завдання від Зайчика.
Будь якому завданню передує невелика розминка.
Розминка: розтопи крижинку на долоні;
здуй осінній листочок.
Розминка закінчилася і ми розпочинаємо виконувати завдання.
,,Орієнтування в просторі..”
─ Викладіть на середині листочка зайчика
─ У нижньому лівому куті – яблуко зеленого кольору
─ У нижньому правому куті – грушу
─ У правому верхньому куті – яблуко червоного кольору
─ У лівому верхньому морквинку
- Порахуйте скільки всього фруктів ви виклали (3)
- Скільки яблук ви виклали? (2)
- Скільки овочів? (1)
- Скільки всього овочів та фруктів? (4)
Підсумок: обидві команди виконали завдання.
Випав сектор №5
Скрипічний ключ (фізхвилинка)
Випав сектор № 1
Завдання від Ведмедика «Знайди малюнки, подібні до фігур у рамках і з єднай їх .»
Випав сектор №3
З нами вступає в гру Їжачок, який пропонує нам конструктор поскладати та попрацювати.
Завдання для команди «Кмітливих» Викласти пори року у правильній послідовності.
Завдання для команди «Допитливих» Викласти частини доби у правильній послідовності.
(діти складають та пояснюють)
Висновок: обидві команди справились зі своїм завданням.
Продовжуємо нашу гру:
Випав сектор № 6 Чорний ящик, який для вас підготувала Сова.
Коли відгадаєте, що в ньому знаходиться – отримаєте гарні призи.
У чорному ящику знаходиться плід, який з давніх-давен славився своїми лікувальними властивостями. Навіть один запах відганяв від людини хвороби. Це перші ліки при застуді і грипі. А ще про нього говорять: Перш ніж ми його з’їмо, наплакатися встигнемо.
Увага питання: Який плід знаходиться в чорному ящику ?
(діти дають відповіді – припущення)
Увага відповідь: Цей плід називається цибуля.
- 4.Підсумок.(оцінно – контрольна діяльність)
Закінчується наша гра
День такий цей славний.
Ось радіє дітвора – приз бо має гарний.
Бо навчання не пройшло для «Веселки» марно
Добра тітонька Сова їх навчила гарно.
Діти в нашій грі перемогла – дружба!
Ви всі відповідали, думали, були розумні та кмітливі прийміть ці посвідчення «Знавець» гри.
(дітям вручається посвідчення «Знавець»)
А зараз прикріпіть квіточку на той сектор ігрового поля, який був для вас цікавим.