Інтегроване заняття: “ Подорож у країну Добра”.
Мета:
Вчити дітей робити звуковий аналіз слів; (2 завдання)
Вправляти: у визначенні кількості звуків у слові (1 завдання Д/Г: «Довге – коротке)
Закріпити :навички лічби в межах 10, називанні суміжних чисел (3,4 завдання)
Розвивати: логічне мислення, кмітливість, увагу та позитивні емоції.
Виховувати: Доброзичливі стосунки, зосередженість, самостійність. позитивні емоції.
Матеріал :лялька- фея Добринка, кошик,сердечко з тканини, пелюстки квітів з кольорового картону,картонні шаблони сердечок, кольорові олівці,смужки різної довжини, набір з фішками,роздатковий матеріал з математики.
Попередня робота:
Д.Г. «Коротке - довге», «Встав пропущену цифру», Д.Г. «Кошик добрих справ, відгадування загадок, «Числа-сусіди», «Рахуй далі», звуковий аналіз слів.
Хід заняття:
І. Вступна частина:
Добрий день, добрий день,
Ми вітаємось.
До гостей дорогих, посміхаємось!
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День до нас привітним буде.
Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож у дивний світ Королівства казки. Ви згідні?
Далеко-далеко, за глибокими морями, за густими-прегустими лісами, за високими горами розкинулося королівство Феї Добра, її так звали – Фея Добринка. Як ви думаєте, чому її так Звали?Чому вона може навчити дітей? -- Вона вчить творити добро і бореться зі злом.
Якщо у світі більше стає зла і жорстокості, то казкова країна Добра все далі і далі віддаляється від людей. А чи зможуть люди жити без добра? Що станеться?
- А без добра, як без сонечка світ не може існувати. А якщо більше стає добра і милосердя – то наближається.
Фея Добринка запрошує до себе в гості. Але щоб дійти туди, треба виконати її завдання, адже у країну Добра можуть потрапити тільки добрі, чесні та чуйні люди. Фея прислала нам цей кошик та пелюстки квітки. Якщо ми виконаємо її завдання і складемо квітку доброти, то зможемо наблизити казкову країну Добра. А ще Фея Добринка приготувала нам подарунок. А який? Ми дізнаємось, як потрапимо у країну Добра.
Добрі справи добереш,
Диво-квіточку складеш.
Але що ж таке добро? Яку людину називають доброю?-відповіді дітей
(Яка не ображає інших, допомагає, поділиться, зрозуміє, яка може захистити, втішити, яка не залишить товариша в біді).
Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися.
Мотивація:Отже, такі добрі і чемні діти, я думаю зможуть потрапити у країну Добра.
ІІ. Основна частина:
Фея приготувала для нас цікаві завдання.
Тож давайте виконувати.
1 Завдання. Навколо себе ми чуємо багато звуків. Які бувають звуки?(голосні приголосні, коротка характеристика звуків) Із звуків люди навчилися складати слова. Які бувають слова? (Довгі і короткі) Від чого це залежить? Від кількості звуків в словах, у довгих словах багато звуків, а у коротких – мало.
Дидактична вправа «Коротке-довге».
(вихователь називає слово, а діти показують смужку відповідної довжини. (Сир, мак, конструктор, кіт, змагання,самоскид, сік, соковитий).
– Я буду називати вам слово, а ви відповідною смужкою покажете, воно довге чи коротке.
- Молодці!!! Зате що ви впорались з завданням я вам дарую ось таку пелюстку.(Д)
2.Завдання Звуковий аналіз слів ( на дошці )
--- Молодці!!ось вам Ще одна пелюстка (О)
Фея проготувала вам ще багато цікавих завдань, тож не будемо гаяти часу!!!
3. Завдання.
Дид. гра «Рахуй далі».(Повторити та закріпити лічбу в межах 10. В прямому та зворотному напрямку)
--- Молодці Дітки! За те що ви такі старанні хочу вам подорувати ще одну пелюстку!(Б)
4. Завдання.Дид. гра « Цифри-сусіди».( робота біля дошки);
2 |
5 |
8 |
||
- Ще одна пелюсточка ваша (Р)
Фізхвилинка-веселинка.
Всі ми дітки стомились
Адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки,
Зробим кілька вправ зарядки.
Раз – підняли руки вгору,
Два – нагнулися додолу,
Три – повернулись вправо, вліво,
На «чотири» - всі присіли.
Похитали головою
Ще й притупнули ногою.
Пальчиками повертіли,
І за столи тихо сіли.
Дидактична гра «Кошик добрих справ».
Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї. Діти розповідають і кидають квітку в кошик добрих справ. У нас тепер новий кошик добрих справ.
Остання пелюстка ваша (О). Ось ми і зібрали всі пелюстки і в нас вийшла чудова квітка. (Діти читають слово «Добро»). Ми виконали всі завдання. Багато добрих справ зробили і розповіли про них.
– Це серце – це символ доброти. Воно може змінити людину, зробити її доброю. У всіх вас є близькі рідні люди, яких ви любите. Вам мабуть хочеться і для них зробити, щось приємне. Ми з вами почали виготовляти вітальну листівку «Сердечко» і сьогодні ми її закінчимо і ви зможете подарувати її комусь із своїх рідних. Всередині ви можете намалювати квіточку, сонечко, а ще написати слова, які означають добро (мама, мир, сонце …). І подарувати своїм рідним.
Заключна частина:
Ось ми і опинилися в країні доброти. Яку створили ми разом з вами.
Я тримаю в руках сердечко і бажаю всім присутнім:
Живіть, добро звершайте,
Та нагород за це не вимагайте.
Лиш в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від звіра.
Хай оживає істина проста:
Людина починається з добра.
Дітки, я пропоную і вам також взяти до рук це серце та розповісти про своє враження.
Діти передають сердечко одне одному і при цьому говорять що їм сподобалося, що запам’яталося на занятті.
За вашу старанність Фея Добринка пригощая вас смаколиками.
А всім присутнім гостям ви даруємо ось такі маленькі серця на згадку про нашу зустріч.