Тема: Котик
Мета: Допомогти дітям засвоїти новий спосіб зображення, жорстким сухим пензлем, який дає змогу найбільш яскраво передавати зображення об’єкту. Закріпити вміння дітей створювати пейзаж за допомогою зім’ятого паперу. Формувати у дітей гуманні почуття, елементарні уявлення про доброту, чуйність; розвивати дрібні м’язи кисті рук. Виховувати інтерес до занять образотворчої діяльності.
Попередня робота: малювання снігу зім’ятим папером.
Хід заняття
Вихователь: Коли я йшла до дитячого садочка, то знаєте кого я зустріла?
Аудиозапис муркотіння котика
Хто з хвостиком і вушками
В кого лапки з подушками?
Як ступа – ніхто не чує,
Тихо, крадучись полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від… (кішки)
Хтось стукає, та це ж те саме кошенятко, якого я зустріла.
Але чому воно таке сумне? (Холодно йому).
- Чому йому холодно?
- Що можна зробити? (Погладити, знайти йому багато друзів).
- В кого дома живуть кошенята?
- Якого кольору бувають котики?
Котик хоче щоб ви зробили вправи як кошенята.
Фізкультхвилинка:
Кицька з кошенятами весело гуляла,
Кицька кошеняток цьому навчала:
Тихенько стучати,
Мишок шукати,
На зеленій травичці
Весело стрибати.
Я приготувала для вас папір, фарбу, щіточки. Але малювати будемо незвичайно. Ми перетворимося на чарівників і зможемо малювати без води. Щіточки у нас непрості. Потрогайте, які вони цупкі. А на папері вже є зображення кошеняток, але не схожі на нашого котика. Він пухнастий, має мʼяку шерстку. І хоче, щоб ми теж намалювали котиків схожих на нього – пухнастих.
А ми з вами вміємо малювати пухнастих котиків.
А хочете, що я вас навчила?
Тож давайте розглянемо ваших кошенят.
Обведемо пальчиком контур котика і будемо називати в голос його частини.
А тепер так зробимо, але без фарби. Тепер покладіть пензлики і погляньте на дошку.
Набираю щіточкою фарбу коричневого кольору і «тичком» торкаюсь до паперу, але без води. Так я заповнюю весь контур малюнка. Щіточку тримаю вертикально (рівно). Тоді наше кошеня буде пухнасте. Потім я візьму звичайну щіточку і намалюю для кошеня клубочок, щоб йому було чим бавитися.
Ми з вами трішки відпочинемо, щоб наші ручки нас слухалися, правильно і красиво малювали, уявімо, що ми друкуємо казочку про котиків на компʼютері.
Пальчикова гімнастика
А тепер спробуємо намалювати. Не забудьте, що щіточку потрібно тримати вертикально.
- Якщо ви закінчили малювати кошенят, можете взяти щіточку і доповнити свій малюнок. Намалювати мʼячик, клубочок, сонечко. Пофантазуйте.
Виставка
Аналіз:
- Для чого ми це робили?
- Яку добру справу ми зробили?
- Як ми малювали?
- Що вийшло легко?
- Що важко?