Конспект інтегрованого заняття в молодшій групі
( розвиток мовлення + образотворча діяльність)
ТЕМА: «Віночок для Катрусі»
Підготувала: вихователь О. В. Кисилевська
Мета: дати знання про український віночок як національний символ України, про символічне значення квітів у віночку; виховувати патріотичні почуття на основі знайомства дітей з національними символами, художній смак, охайність у роботі, виховувати повагу до народних традицій; розвивати образне мислення, образне сприйняття, відчуття кольору, діалогічне мовлення, дрібну моторику рук; продовжувати знайомити дітей з українським національним одягом (жіночим), учити викладати й наклеювати паперові квіти на графічну основу; викликати в дітей бажання радувати інших; учити дітей слухати та розуміти віршований текст, відповідати на запитання за змістом; закріплювати навички користування пензликом; активізувати у словнику дітей слова віночок, стрічки, квіти (ромашка, мак, васильок, чорнобривці, барвінок) вишиванка, спідничка, чобітки.
Обладнання: штучні віночок зі стрічками, лялька в українському національному одязі, аркуш формату А4, на якому намальована основа для віночка; паперові квіти (ромашка, барвінок, мак, чорнобривці, васильок), обладнання для аплікації; квіткові серединки, на кожній з яких зображено квітку (ромашка, васильок, чорнобривці); по шість пелюсток до кожної квітки; музичний супровід — українські мелодії на вибір вихователя.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Діти, подивіться, яка гарна лялька до нас завітала. А що в неї незвичайне? (Одяг.) А зараз ми з нею привітаємось і познайомимось. Добрий день, люба госте! Ми тобі дуже раді. А як
тебе звуть? (Вихователь говорить від імені ляльки: ≪Катруся≫. Діти називають свої імена.)
Лялька прийшли одягнена в український національний одяг. Із чого він складається? Пропоную вам пограти у гру ≪Я покажу, а ти назви≫.
Розвивальна вправа «Я покажу, а ти назви»
Вихователь показує елементи одягу ляльки, а діти називають: сорочка-вишиванка, спідничка, фартух, черевички, чоботи. Вихователь уточнює колір спідниці, чобіт тощо.
Д/г «Вдягни ляльку»
А що не одягла Катруся на голівоньку? (Віночок.) Подивіться, вона принесла з собою віночок (показує штучний віночок, спонукає дітей роздивитися їх).
Які квіти заплели у віночок? (Ромашка, васильок, незабудка, чорнобривці…). А ще до віночків прив’язували ось такі гарні кольорові стрічки. Про віночки в народі існують
приказки та прислів’я. Катруся, а наші дітки знають такі прислів’я та приказки. Ось послухай:
Приказки та прислів’я про віночок
У віночку калина — добра й гарна дівчина.(Соня)
Віночок заплітати — долю закликати.(Діана)
Гарний вінок — краса дівчини.(Настя)
Кожну квітку для віночка обирали не просто так: усі квіти мають своє значення. Барвінок дарує дівчині красу, ромашка вчить доброти, мак – сум та печаль, васильок – ніжність, чорнобривці — дарують здоров’я дитині. Узагалі всі рослини дуже корисні і людям, і тваринам. Тому їх не можна просто так рвати й витоптувати. Але ви в мене дуже розумні діти й робити цього не будете.
Правда ж? (Відповіді дітей.)
Катруся приготувала ще один вам подарунок. Давайте подивимось, що це - віршик про віночок.
Український віночок
У віночку нашім
Різнобарвні квіти —
Символ України
І дарунок літа.
Тож усім на нього
Подивитись любо:
Чорнобривці жовті,
Васильки блакитні
Маки всі червоні
Й кетяги калини.
В нашім ріднім краї,
Їх веселе літо
У вінок вплітає.
Вам сподобався вірш? Про що в ньому йдеться? Про які квіти? (Коротка бесіда за віршем.)
А зараз я пропоную вам пограти у гру ≪Склади віночок≫.
Дидактично-рухлива гра «Склади віночок»
Для гри потрібні паперові або картонні кружечки, що символізують серединки квітів. На кожному зображена квітка: ромашка, васильок, чорнобривець. Крім того, вихователь готує паперові пелюстки для відповідних квітів.
Серединки квітів розкладені по колу, а пелюстки довільно розкидані. Діти танцюють на власний смак під українську народну мелодію. Коли музика припиниться, дитина підбігає до серединки і, глянувши , яка це має бути квітка (ромашка, васильок, чорнобривець), збирає по одній пелюстці й підкладає до цієї серединки. Кожен повинен назвати свою квітку.
Вам подобаються віночки? А Катруся до нас прийшли не просто так, а по допомогу. Такі гарні віночки захотіли мати всі ляльки нашої групи і навіть усі ляльки в дитсадку.
Ми можемо допомогти лялькам зробити гарні віночки. Ви згодні? (Відповіді дітей.)
Подивіться: ми з Катрусею вже підготували основу для віночка. (Показує основи для малювання — аркуші, на яких намальовані зелені кола.) Якого кольору основа для віночка? (Зеленого.) Так, тому що вінок плетуть із зеленого листя і трави.
А якого кольору квіти ми з Катрусею для вас приготували? (Білого, блакитного, жовтогарячого та червоного.) Тепер займайте свої місця і наклейте квіточки на віночок. (Самостійна робота дітей під музичний супровід. Вихователь застосовує індивідуальний та диференційований підходи.)
Які чудові віночки у вас вийшли! Ляльки будуть дуже раді. Ви молодці!
Що ми з вами сьогодні робили? Які квіти ми ≪вплели≫ у віночок? А чому віночок такий важливий для дівчини?
Діти прощаються з Катрусею та запрошують її ще приходити в гості.