Гендерне виховання.
Статеве виховання дітей дедалі більше стає предметом уваги дорослих. Все більше дорослих розуміє, що страх і непоінформованість дітей у питаннях статті можуть привести до хвороби. Ось чому важливо, враховуючи вік та рівень загального розвитку дитини, супроводжувати її у напрямку цивілізованого та адекватного формування статевої культури.
Статеве виховання – то не якась нова наука, яка раніше не існувала. В різні часи і в різних народів статеве виховання було неоднаковим, але воно було завжди: людство не дозволяло собі байдужості щодо підготовки хлопчиків і дівчаток до майбутнього життя. Не випадково історія різних народів, відображена в оповіданнях, художніх творах, про те, що століттями складалися різні типи виховання чоловіків та жінок.
Стать – це сукупність тілесних, фізіологічних, поведінкових та соціальних ознак, на підставі яких індивіда вважають хлопчиком (чоловіком) або дівчинкою (жінкою)
Статеве виховання - комплекс виховних і освітніх впливів на дитину, спрямованих на прилучення його до прийнятої в суспільстві системи статевих ролей і взаємин між статями у суспільному та особистому житті.
Змістом статевого виховання дошкільників є саме навколишнє життя:
-Взаємини між людьми різної статі;
- Норми таких взаємин;
- Особисте життя таких людей у родині;
- Сфери їхньої діяльності.
Неодмінна педагогічна умова оптимально організованого статевого виховання- природність поведінки дорослого, готовність відповісти на все запитання дитини без сорому і страху.
Принципи статевого виховання:
- Активність
- Адресність
- Правдивість
- Неперервність
- Моральна чистота
- Довіра
- Реальність
Педагогічні умови оптимально організованого статевого виховання дошкільників:
- Поведінка батьків у сім’ї
- Природність поведінки дорослого
- Гра
- Проблемні ситуації
- Норми поведінки персонажів художніх творів
- Тетралізовані проблемні ситуації.