Конспект заняття для дітей старшого дошкільного віку
Вихователь Бойченко І.М.
Тема: Пори року
Мета: зв’язне мовлення:формувати вміння складати описові розповіді за схемою;
Звукова культура: розвивати вміння правильно інтонувати різні типи речень, виділяти голосом звертання під час розігрування оповідання Ш. Амонашвілі «Моє», закріпити навички чіткої вимови звуків [р], [л] в іграх чистомовках, вправляти у порівнянні тварин
Словник: спонукати дітей висловлюватись поетичними висловами, вчити використовувати узагальнюючі слова.
Хід заняття
- Вправа «Подаруєм посмішку».
- Сюрпризний момент (лист).
- Схема опис погоди осені.
- Чути плач дитини
Читання оповідання Ш. Амонашвілі «Моє»
Артем: Чий це автомобіль?
Даринка: Мій, не чіпай!
Артем: А цей коник?
Даринка: Мій, не займай!
Артем: Тоді корабликом гратимусь.
Даринка: Мій поклади.
Артем: Дай погратися.
Даринка: Неможна, не дам, усе моє!
Артем: Тебе «Моє» звати, а не Даринка.
- Як назвав Артем дівчинку?
- Чи згодні ви з ним? Чому?
- Чи бувають в нашій групі такі ситуації?
- Як розв’язати цю проблему?
(автомобіль, кораблик, коник)
- Схема-опис предметів (схема-підказка)
6. Фізхвилинка
Прилетіли журавлі (ходьба, піднімати високо ноги
То великі, то малі присідання)
Сіли вони на люлі,
Та й співають: трі-рі-рі
А лисиця не зіває
Журавлів вона чекає (ходьба на вшпиньках)
Хоче їх вона спіймати (присідання)
Щоб кумою усім стати (розведення рук на боки)
- Чистомовка
Дві ворони, карка рони
Кар та кар, кар та кар
Влаштували тут базар
Кар та кар, кар та кар
Назвіть слова де [л] на початку слова
[л] в середині слова
[р] на початку слова
[р] в середині слова
Ра-ра-ра весела гра
Ро-ро-ро воронове перо
Ру-ру-ру до рук беру
Рі-рі-рі ти у грі
Ри-ри-ри фішку бери
- Дістаєм з конверта опис-тварини (схоже, відмінне)
- Коректурна таблиця (загадки)
Загадки
- Зелену сукню маю
Ніколи не міняю
Один-єдиний раз на рік
Її я прикрашаю. (Ялинка)
- Червоне коромисло через річку повисло (Веселка)
- Смик-смик – і вийшов гриб (Парасолька)
- Я найперша зацвітаю
Білим цвітом серед гаю
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку (Підсніжник)
- Сонечко в траві зійшло
Усміхнулось розцвіло
Потім стало біле-біле
І за вітром полетіло (Кульбаба)
- Вдень у небі гуляє,
А ввечері на землю сідає (Сонце)
- Наче срібні зірочки
Білосніжні квіточки
Із зимової хмаринки
До землі летять (сніжинки)
Схема речення
- Вивчення вірша Т. Шевченка «Дивлюся, аж світає»
- Підсумок.