Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

gnomikНа допомогу казковим гномам.

(заняття в середній групі з розвитку мови та ознайомлення з природою) вихователь  : Гаврилюк О. А. ДНЗ №4

Мета: виявити знання дітей про птахів, сезонні зміни в природі, знання прислів’їв, якостей води. Збагатити словник дітей словами, які характеризують кольори. Закріпити вміння складати речення із словами “тому, що”, “бо” (гра “Піраміда любові”), складати розповідь, емоційно відкликатись на поданий вихователем матеріал. Вправляти у розфарбовуванні пташок виліплених з соленого тіста. Розвивати творчість, уяву, логічне мислення. Створити добрий настрій на занятті, викликати бажання прийти на допомогу, разом іти до спільної мети. Виховувати еколого-доцільну поведінку в природі, любов і бережне ставлення до всього живого. Словник: спокійний, сніжний, святковий, урочистий, теплий, веселий, сумний, сонячний, щасливий, прозора, осідлі, яскравий.

Матеріал: ковпачки гномів, дерево з пташками, краплинка, квіти, крісло оповідача, фарби, палітра, куля, касети, склянки для дослідів.

Хід заняття:

Діти сьогодні ми з вами  вирушаємо в підземне місто гномів. Там трапилося лихо. Ви готові вирушати на допомогу?

Звукове письмо:

“Добрий день! Звертаються до вас гноми. Допоможіть, в нашому місті трапилося лихо. Зла чаклунка Тьма потушила нашу чарівну кулю , забрала всіх пташок, кольори з чарівної палітри, тому, що не хоче щоб прийшла барвиста весна. Перемогти її вам допоможуть знання, дружба і любов.”

Вправа ”Піраміда любові”(я люблю квіти  тому, що...)

Вихователь звертає увагу дітей на кулю, яка  не світиться, на палітру на якій нема фарб. Якщо ми повернемо на палітру фарби, то змажемо засвітити кулю і отримаємо мапу по якій знайдемо птахів і визволимо їх.

Питання дітям:

Чим відрізняються птахи від інших тварин?

Що буде, якщо птахи зникнуть?

Діти і вихователі вирушають на пошуки фарб.

Квіткова галявина. (галявина з червоних тюльпанів)

Яка краса! Що це за квіти? Як ви думаєте з якою фарбою вони дружать? Охарактеризуйте червоний колір (гарячий, веселий, яскравий, із запахом троянди, суниці, сміється голосно і дзвінко).

Вихователь звертає увагу на знак заборони рвати квіти. На палітрі з’являється червона фарба.

Лісове озерце. 

Хто живе в воді?

Що ми бачили минулого разу в озері?(лід, він плавав, був схожий на медузу)

Що нового з’явилось на озері?( весела краплинка)

Послухайте що про себе розповість краплинка:

“Я- краплинка води. Я переливаюсь на сонечку всіма барвами. Я потрібна всім живим істотам. Там, де з’явлюсь, ростуть рослини, живуть тварини і люди. Я постійно подорожую”.

У яких місцях водяних крапельок дуже багато?

Якою буває краплинка?( твердою, рідкою може перетворюватись в пару).Вода яка?( холодна, тепла, прозора, брудна, корисна).

Що це за знак?( знак заборони не можна забруднювати водойми).

Краплинка дарує дітям синю фарбу. Синій колір, який?( холодний, спокійний, сумний, із голосом морських хвиль, запахом дощу, неба).

Чарівне дерево

Ми отримаємо коричневу фарбу, якщо назвемо пташок, які сидять на дереві. Як називають птахів, які не летять у вирій?( осілими, зимуючими). А тих, які відлітають у теплі краї?( перелітніми).

В нас в групі є хлопчик, який дуже полюбляє журавлів. Правда Вітя? Розкажи нам вірш про своїх улюблених пташок.( Хлопчик розповідає).

Дерево дарує дітям коричневу фарбу. Коричнева фарба: тепла, глибока, пахне землею, корою дерева.

Яка кора дерева на дотик?

Що це за знак?(не можна ламати дерева).

Психологічна гімнастика.

Уявіть собі, що ви пташка. Ви розправляєте свої крила і  злітаєте. Вас зустрічає лагідне сонечко і теплий вітерець. Вітерець підхвачує вас і піднімає вище і вище. Пір’єчко ваше розвівається, а сонечко лагідно гладить вас своїм промінчиком. Вам тепло і приємно. Подивіться вниз, що ви там бачите? А бачите ви будинок. Та це ж наш дитячій садок! Який він гарний! Ви підлітаєте до вікна  і бачите гарну кімнату, а в ній багато іграшок і гарне крісло. Це крісло розповідача. Відкрийте очі, ось воно!

Я бачу по очах Даринки що вона хоче нам розповісти цікаву історію.( дівчинка розповідає).

Подаруйте Даринці за її цікаву розповідь свої оплески і усмішки. Молодці!

Погляньте я зібрала всі ваші усмішки (на листку паперу різнокольорові крапки). Які вони?(веселі, щирі, дружні).

А тепер знов закрийте очі. Відкрийте. Ваші щирі усмішки побачило сонечко і вирішило подарувати вам жовту фарбу. Ось яка вона тепла, радісна, сонячна, щаслива, солодка як морква, з запахом чорнобривців. З ким вона дружить, як ви вважаєте?

Білу фарбу подарую вам я, якщо допоможете мені пригадати прислів’я про зиму. Я почну, а ви продовжите:

Зима без снігу ,- літо без хліба.

Сонце блищить- а мороз тріщить.

Зимове сонце, як мачушине серце – світить та не гріє.

Січень наступає, мороз людей обнімає.

( на палітрі з’являється біла фарба).

Охарактеризуємо білу фарбу: сніжна, холодна, урочиста, сипуча, спокійна.

Якої фарби не вистачає? (зеленої).

Я допоможу створити вам зелену фарбу з двох фарб: жовтої та синьої(вихователь демонструє дослід).

Яка за характером зелена фарба?( спокійна, м’яка, пахне свіжою травою, хвоєю, соковита, зі смаком яблука, огірка).

Ось на нашій палітрі з’явились всі потрібні нам кольори. Спробуємо засвітити нашу кулю, щоб отримати мапу.

(Куля світить, діти отримують мапу, по ній ідуть в ізостудію там знаходять пташок, розмальовують їх, за це пташки дарують дітям свою пісню).

Підсумок заняття

Питання дітям:

Що сподобалось на занятті?

Що не сподобалось?

Що нового довідались?

Хто кому допомагав?

Яке завдання найскладніше було виконувати?

Що нам допомогло подолати всі труднощі?