Основні завдання Базового компоненту дошкільної освіти.
Розвинути у дошкільника:
- базові якості (самостійність, людяність, самолюбність, спостережливість,
відповідальність, розсудливість, справедливість, самовладання, креативність);
- різні форми активності (фізичну, емоційно-ціннісну, соціально-моральну,пізнавальну, мовленнєву, художню, креативну);
- оптимальні для віку моделі основних видів діяльності (сюжетно-рольової гри,предметно-практичної діяльності, спілкування, навчальної діяльності)
Найактуальніші напрямки в системі дошкільної освіти:
- національно-патріотичне виховання;
- наступність в роботі ДНЗ та школи в контексті реалізації Концепції Нової української школи;
- сталий розвиток;
- безпека життєдіяльності дітей, в т.ч. інформаційна;
- створення безпечного, комфортного середовища у ДНЗ;
- інклюзія;
- економічна освіта;
- впровадження здоров’язбережувальних технологій (технологія “Навчання в русі”);
- духовно-моральне виховання.
У своїй роботі треба використовувати принципи української етнопедагогіки:
- Вчи не страшкою, а ласкою (гуманне ставлення до дитини)
- Не бурчи, а навчи (педагогічна компетентність)
- Путню річ і дурень зрозуміє (доступність)
- Із самого початку думай, який буде кінець (послідовність та наступність)
- Не все одразу, а потроху та помалу, то буде користі чимало (послідовність та наступність)
- Хто собою керувати не вміє, той і іншого на розум не наставить (вимогливість до вчителя та вихователя)
- Учи народ, учись у народу (народність)
- Гни дерево, поки молоде, вчи дитя, поки мале (природо відповідність)
- Вчений, а кобили не запряже (зв’язок навчання з практикою)
- Ніщо не дійде до голови, як не побуває в серці (емоційність)
- Краще раз побачити, ніж тричі почути (наочність).
- Краще приклад, ніж наука (наочність)