Пам’ятка про підготовку і проведення майстер класу
1.Етап підготовки
- 1.Запрошення на майстер-клас у різних формах:
- інтернет-оголошення на сайті, розсилка електронною поштою;
- текстові форми — листівки, буклети, оголошення, афіші;
- особисті контакти — усна інформація по телефону, на заходах тощо.
- 2.Структура оголошення про майстер-клас:
- прізвище, ім'я, по батькові педагога-майстра;
- відомості про педагога-майстра;
- фото педагога-майстра;
- тема майстер-класу;
- анотація майстер-класу;
- для кого проводиться;
- дата проведення;
- орієнтовна тривалість;
- контактний телефон, електронна адреса.
- 3.Підготовка приміщення:
- стільці, столи, планшети тощо;
- килим (для рольових ігор, спеціальних вправ тощо);
- технічні засоби (комп’ютер, проектор, екран, колонки, мікрофон, аудіопрогра- вач, інтерактивна дошка тощо);
- обладнання залежно від профілю — станки, мольберти, спортивні прилади тощо;
- витратні матеріали — канцелярське приладдя (папір, ручки, олівці, маркери тощо); напої (мінеральна вода, кава, чай тощо).
- 4.Реєстрація учасників:
- лист реєстрації учасників;
- особи, відповідальні за реєстрацію.
- 5.Роздатковий матеріал для учасників майстер-класу:
- інформаційна довідка про майстер-клас;
- методичні рекомендації із застосування технології, що демонструється;
- дидактичні матеріали — схеми, викрійки, креслення, світлини тощо.
- 6.План-конспект майстер-класу (необхідний для самого педагога-майстра, також після закінчення майстер-класу план-конспект можна передати для подальшої публікації).
План-конспект має мати таку структуру:
- тема;
- очікувані результати;
- хід майстер-класу;
- методи і прийоми;
- дидактичні матеріали;
- список літератури.
- Етап реалізації
- 1.Короткий виклад концептуальних основ власної системи роботи за темою майстер-класу (актуальність, новизна авторського підходу, результативність) .
- 2.Інформування щодо запропонованої форми презентації досвіду педагога-майстра.
- 3.Постановка мети і завдань майстер-класу.
- 4.Активізація діяльності учасників майстер-класу (тренінг, розминка тощо).
- 5.Презентація досвіду педагога-майстра як системи шляхом коментованого показу основних прийомів і методів його роботи з використанням таких форм, як:
- елементи відкритого заняття з дітьми для учасників майстер-класу;
- практичне заняття з учасниками майстер- класу — безпосереднє контактне навчання основних прийомів здійснення діяльності, що демонструється;
- рольові, імітаційні ігри з учасниками май- стер-класу.
- 6.Індивідуальна робота з учасниками майстер-класу (за необхідності).
- 7.Здійснення відеозапису (або фотографування) майстер-класу.
- Етап рефлексії
- 1.Самоаналіз педагогом-майстром проведеного майстер-класу.
- 2.Відповіді педагога-майстра на запитання учасників майстер-класу щодо проведеного заняття (гри тощо).
- 3.Загальна дискусія.
- 4.Заключне слово педагога-майстра.
- 5.Опитування учасників майстер-класу (анкетування).
- 6.Заповнення книги відгуків.
- 7.Для найбільш зацікавлених учасників майстер-класу:
- можливість ознайомитися з навчальною програмою;
- консультації педагога-майстра;
- форум на сайті;
- відеозапис майстер-класу;
- можливість запросити педагога-майстра у свій дошкільний заклад, де впроваджується його методика, з метою отримання професійної допомоги.