Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

СЕМІНАР: «Вплив загартування на здоров’я дітей»

Мета семінару: сприяти здійсненню педагогами комплексного підходу до оздоровлення дошкільникіа засобами природи з урахуванням рівня їх здоров'я при активному включенні дитини в процес його формування. При організації загартовування дотримання педагогами ряду правил, принципів загартовування для досягнення найбільшого ефекту від його проведення.

                                            ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРУ:

І. Вступна частина.

Повідомлення теми і мети семінару.

Вправа: «Продовж речення» (Якщо хочеш бути здоровим – то….)

ІІ. Основна частина.

   2.1.Принципи загартування.

   2.2. Комплекс загартовуючих заходів, які проводяться в закладі (виступи педагогів)

   2.3.Ознаки, за якими можна визначити, ефективність загартовування.

   ІІІ. Заключна частина.

   Вправа: «Валіза – корзина»

   СЕМІНАР: «Вплив загартування на здоров’я дітей»

                                                      

І. Вступна частина.

Сьогодні шановні колеги, ми з вами поговоримо про «Вплив загартування на здоров’я дітей»

                                                    «Закаляйся, якщо хочеш бути здоровий!».

Вправа: «Продовж речення» (Якщо хочеш бути здоровим – то….)

З роками старий девіз не втрачає своєї актуальності і ще на зорі цивілізації загартовуванню організму відводилася особлива роль у зміцненні здоров'я.

Загартовування корисно для людей будь-якого віку. Але особливий вплив загартовування робить на дітей дошкільного віку. Загартований дитячий організм легше адаптується в несприятливих умовах, підвищується імунітет, стійкість до нестачі кисню (гіпоксії).

Загартовування - це один з дієвих методів зміцнення імунітету та профілактики захворювань.

Мета загартовування - тренування захисних сил організму, вироблення здатності швидко адаптуватися до нових умов

Основне завдання: здійснювати комплексний підхід до оздоровлення дошкільника засобами природи з урахуванням рівня його індивідуального здоров'я при активному включенні дитини в процес його формування.

ІІ. Основна частина.

2. 1.Принципи загартування

При організації загартовування необхідно дотримуватися ряду правил, принципів загартовування для досягнення найбільшого ефекту від його проведення.

1. Необхідно при проведенні загартовування дотримуватися систематичності. Якщо гартують процедури проводити випадково, з перервами, то організм дитини не встиг не звикнути до дії прохолодного повітря, води, сонячним випромінюванням, не може закріпити отримані результати

2. Вплив на організм дратівного фактора має бути поступовим. Цей принцип дуже важливий, так як дитячий організм не володіє великою опірністю і застосування сильних подразників, без попередньої, поступової підготовки, може привести до негативних результатів. Загартовування дітей дасть найкращий результат, якщо встановлюється суворе дозування і поступове посилення роздратування. Найкраще загартовування починати в теплу пору року.

3. Послідовність застосування процедур, що гартують. Спочатку слід проводити повітряні ванни, а потім можна переходити до водних і сонячним.

4. Велике значення при проведенні процедур, що гартують має принцип індивідуальності (вік дитини, стан його здоров'я, рівень загартованості)

5. Дотримуватися комплексність загартування, тоді організм гартується всебічно. Слід поєднувати гартують заходи з руховою активністю дітей, гімнастичними вправами, перебуванням на свіжому повітрі, дотриманням режиму дня. 6. Обов'язковою умовою для проведення процедур, що гартують є позитивна емоційна реакція на процедуру.

2.2. Комплекс загартовуючи заходів, які проводяться в закладі (виступи педагогів)

Загартовування дітей дошкільного віку в нашому закладі складається з системи заходів, що включають елементи загартовування в повсякденному житті, які включені в режимні моменти і спеціальні заходи: повітряні ванни, сонячні ванни, водні процедури, правильно організована прогулянка, є частиною фізкультурних занять.

Система загартовування періодично коригується сестрою медичною дошкільного закладу відповідно до наявних умов. Перевага віддається контрастному повітряному загартовуванню, фізкультурним занять, гімнастики після сну.

Загартовування ми проводимо шляхом комплексного впливу природних факторів (сонця, повітря, води).

                               Загартовування сонцем

Влітку найбільш ефективним заходом по загартовуванню організму дітей є застосування сонячних ванн. Воно проводиться на освітленій сонцем ділянці з короткочасним перебуванням по 5-6 хвилин в день, у міру появи засмаги тривалість перебування на сонці не збільшується, але протягом дня може скласти 40-50 хвилин. Найкраще приймати сонячні ванни рано вранці або ввечері після 16 годин; в цей час в спектрі сонячного світла є найбільша кількість ультрафіолетових променів і найменша кількість інфрачервоних променів (несучих тепло і палючих).

Обов'язково голова дитини повинна бути покрита головним убором, необхідне дотримання питного режиму.

                                           Загартовування повітрям

-          найбільш доступний засіб загартовування, яке підходить для всіх дітей. Повітряні ванни сприяють поліпшенню обміну речовин, підвищують апетит, нормалізують сон. Залежно від температури повітря розрізняють: теплі - від 20 і вище, прохолодні - 16-19 і холодні ванни - 15 і нижче. Найбільш переносяться є теплі повітряні ванни. З них і слід починати загартовування повітрям. Беручи прохолодні і холодні повітряні ванни, потрібно активно рухатися - ходити або виконувати вправи.

Прийом дітей до дитячого садка щодня з травня по вересень проводиться на вулиці. Ранкова гімнастика також проводиться на вулиці. У холодну пору року - в спортивному залі в полегшеній формі при температурі не вище 19 °.

Для дітей дошкільного віку необхідно створити оптимальний повітряний режим. У приміщенні - це основна умова ефективності загартовування. Температура повітря в приміщенні:

• З 1 до 3 років - + 20оС

• З 3 до 7 років - + + 18оС, + 20оС

Провітрювати приміщення необхідно 4-5 разів на день по 10-15 хвилин через фрамуги: перед ранковою гімнастикою, перед фізкультурним та музичним заняттям, перед сном. На цей час дітей потрібно виводити в сусіднє приміщення. Під час прогулянок проводиться наскрізне провітрювання, яке закінчується за 30-45 хв до приходу дітей (в холодний період року).

Виконання гімнастики в ліжку і заправка ліжок в трусиках також сприяє загартовуванню дитячого організму.

Однією з форм загартовування є ходіння босоніж по масажних доріжках, як форма механічного та термічного точкового масажу стоп, рефлекторно поліпшує діяльність судин верхніх дихальних шляхів.

                                           Загартовування водою

Умивання -після кожного прийому їжі, після прогулянки, після сну (t води + 28 +20), щодня (всі групи).

Контрастне обливання рук до ліктя -після сну (поч. T води +18 +20 - 20 - 30 сек. (Всі групи). Водні процедури збуджують нервову систему, тому їх слід проводити після ранкового або денного сну.

Вологі обтирання - м'яка рукавичка (індивідуально. Для кожної дитини, змочена водою (поч. T води + 34 - +35 С при t повітря не нижче +23 С, через 34 дня знижується на 2 С і доводитися до + 22 С) . Спочатку, злегка масажуючи, обтирають шию, груди, живіт, спину, руки, ноги. Потім насухо витираються рушником (5 хв) - від 3 - 7 років

Контрастне обливання - буває місцеве і загальне. Ми частіше використовуємо місцеве обливання: обливання ніг. Початкова температура води +36, потім доводять до +18, а в старших групах до +16. Час обливання ніг 20-30 секунд. Купання в літню пору проводиться в басейні - це є одним з кращих способів загартовування. Можна купати дітей з раннього віку, починаючи з температури +24 - 26 повітря і не нижче +22 води, більш загартованих дітей можна купати при температурі +19 - 20 води. Тривалість перебування у воді збільшується від 1-2 хвилин до 5-8 хв. Після купання завжди повинні бути рухи.

У нашому садочкупроводяться такі загартовуючі заходи як масаж.

Масажні маніпуляції допомагають в профілактиці величезної кількості захворювань, позитивно позначаються на стані здоров'я, прискорюють фізичний і розумовий розвиток дітей, а також створюють у дитини відчуття того, що він зайнятий важливою і потрібною справою.

Масаж підвищує силу і витривалість м'язового каркаса, стійкість опорно-рухового апарату, еластичність зв'язок, а також допомагає формуванню нервової системи, поліпшенню кровообігу і лімфотоку.

Всі процедури загартовування проводяться відповідно до Санітарно-гігієнічних норм.

2.3 За якими ознаками визначити, чи ефективне загартовування?

1) Настрій - життєрадісне, спокійне, дитина нормально реагує на навколишнє.

2) Самопочуття - бадьорий, дитина завжди готова до дії, бере активну участь у всіх іграх і заняттях.

3) Втома - нормальна, спостерігається помірна втома.

4) Апетит - хороший, активно їсть всі пропоновані страви, під час їжі не відволікається.

5) Сон - спокійний, глибокий, засинає швидко (через 5 - 15 хв., Час сну відзначається розслаблення м'язів, дитина не прокидається від звуку і світла.

ІІІ. Заключна частина.

Вправа: «Валіза – корзина»