Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Аналіз методичної роботи з педагогами

ДНЗ № 4 за 2017 -2018 навчальний рік.

У 2017-2018  н.р. методична робота була спрямована на виконання освітніх стандартів, законодавчих, нормативно – правових та інструктивно – методичних документів з питання освіти, на якісне виконання завдань, визначених в Державній програмі розвитку дошкільної освіти, та їх реалізацію через удосконалення освітнього процесу в ДНЗ шляхом створення умов для професійного розвитку та саморозвитку педагогів закладу.

Організація діяльності методичного кабінету здійснювалась на основі річного, місячного та тижневого планів роботи, наказу управління освіти Первомайської міської ради від  11.09.2017 №221  "Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами у 2017 - 2018 навчальному році", наказу по ДНЗ від 14.09.2017 № 62 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами ДНЗ №4 «Дельфін»  у 2017 - 2018 навчальному році».

Зміст та форми методичної роботи визначались проблемою «Науково- методичного супровіду  професійного росту педагогів ДНЗ в умовах модернізації освітнього процесу» та пріоритетними завданнями закладу на 2017 - 2018 н.р.:

1.  Формування комунікативно – мовленнєвої компетентності дошкільників засобами інноваційних технологій.

2. Забезпечення варіативної складової змісту освіти через організацію в ДНЗ гурткової роботи.

3. Виховання у дошкільників громодянських почуттів засобами краєзнавчої роботи.

Відповідно до окреслених завдань та враховуючи недоліки 2016-2017 н.р. методична робота здійснювалась за наступними напрямками:

  • вивчення психолого-педагогічних проблем серед педагогічних працівників, надання їм практичної допомоги;
  • удосконалення форм і методів підвищення кваліфікації педагогів з метою надання якісних освітніх послуг;
  • впровадження інноваційних методів навчання і виховання дітей.

В системі методичної роботи з педагогами передбачено діяльність 3 творчих  груп з проблем « Формування комунікативно – мовленнєвої компетентності дошкільників», «Організація гурткової роботи в ДНЗ», « Громадянське виховання засобами краєзнавчої роботи». Проведено 4 педагогічні ради , 5 семінари - практикуми, 1 тренінг, 1 педагогічна зустріч в колі, 1 педагогічний консиліум, 1 педагогічний аукціон та бюро педагогічних знахідок;1 проблемний стіл, 1 ігрове моделювання ,1 синтез думок,  3 ділові гри, 2 постійно діючих семінара – практикума, та 12 групових та 13 індивідуальних консультацій, 5 відкритих переглядів, тиждень педмайстерності, педчитання «Спадщина С.Русової».

Кількісний аналіз виконання річного плану показав, що методична робота здійснена в повному обсязі.

Якісний аналіз методичних заходів засвідчив, що вони сплановані з урахуванням запитів та потреб педагогів закладу. Більшість з них ( 91 %) мали науково - методичний та пізнавальний характер, що позитивно вплинуло на підвищення професійної компетентності педагогів (за даними анкетування від 24.05.2018) Порівняно з 2016-2017 н.р. зросла кількість заходів, проведених на високому рівні.

Під час організації роботи з формування комунікативно - мовленнєвої компетентності дошкільників засобами інноваційних технологій  впроваджено комплексну систему методичних заходів, спрямованих на підвищення рівня компетентності вихователів щодо формування комунікативно – мовленнєвої компетентності дошкільників та ознайомлення з  ефективними інноваційними технологіями та методиками. Найбільш ефективними визначено семінар « Використання інноваційних педагогічних технологій в процесі навчання читанню дітей старшого дошкільного віку»», консультація «Методика навчання дітей розповіданню за схемами» На допомогу вихователям оформлено тематичні папки «Інноваційні технології для формування мовленнєвої компетентності дошкільників », «Коректурні таблиці »

   Результати діагностики, проведеної в жовтні 2018 р.,  свідчать про ефективність методичної роботи. Спостерігається підвищення рівня готовності вихователів щодо  до інноваційної діяльності : високий рівень- 62% проти 37% в 2016- 2017 н.р., середній рівень зазнав кількісних і якісних змін, його показник склав 38%  проти 63% в минулому навчальному році ; низький рівень відсутній.

Аналіз діагностичних досліджень демонструє підвищення рівня сформованості у дошкільників комунікативно - мовленнєвої компетентності. У дітей виник стійкий інтерес до спілкування, спостерігається позитивний вплив на розвиток зв’язного мовлення, правильної звуковимови, комунікативних умінь.

рівні

вересень

квітень

зитивна динаміка казників

високий

22%

53%

31%

середній

63%

47%

16%

низький

15%

0

 

Поряд з цим існує ряд недоліків:

•     потребує удосконалення робота педагогів щодо застосування диференційованого підходу до дітей з різним рівнем сформованості мовленнєво – комунікативних умінь;

•    проблемним залишається формування у дітей середньої та старшої груп морально-ціннісних мотивів поведінки.

Причини:    недоліки в плануванні, недостатній арсенал методів, щодо формування моральних якостей особистості дошкільників.

Підвищенню рівня компетентності педагогів  в організації гурткової роботи в ДНЗ сприяла система заходів, спрямована на ознайомлення педагогів з варіативною складовою БКДО. Найбільш результативними визнано (за даними анкетування)  ділову гру «Гурткова робота в ДНЗ» . Індивідуальному підходу до організації роботи з вихователями сприяла педагогічна діагностика. Враховуючи її результати, розроблено рекомендації для вихователів «Організація гурткової роботи з дітьми дошкільного віку», дібрано практичні матеріали з досвіду роботи інших закладів , інформаційно-методична література, проведено індивідуальні консультації з педагогами.

Комплексне вирішення даного питання сприяло  зростаню кількості гуртків та студій в закладі та дало можливість педагогам будувати кожне засідання, відповідно рівня сучасних вимог.

Підтвердженням результативності роботи стали  відкриті перегляди занять безкоштовних гуртків та студій:

  • хореграфічного гуртка  «Промінчик», керівник Халяпіна О.М.;
  • клубу «Сімейного дозвілля для батьків та дітей», керівник Халяпіна О.М.;
  • клубу морально – духовного  спрямування «Зернятко», керівник Мукан С.В.;
  • клубу логіко- математичного спрямування «Цікава математика», керівник Бойченко І.М.

               Відвідування засідань гуртків показало, що керівники проводять засідання відповідно до перспективного плану роботи, з урахуванням вікових особливостей вихованців.

               Відзначено високий професіоналізм педагогів Бойченко І.М., Мукан С.В. у вмінні подати елементарні наукові поняття зрозуміло для кожної дитини, детально продумати обладнання для проведення засідань гуртків. Малюки практично переконуються у властивостях предметів, явищ та роблять самостійні висновки.

                При плануванні та проведенні гурткової роботи художньо-естетичного напрямку ( гурток «Промінчик», кер. Халяпіна О.М.) педагог успішно застосовує сучасні, класичні, музичні   та хореграфічні композиції , що дозволяє кожне засідання робити незвичайним, цікавим для учасників. Для емоційного сприйняття музичних творів та хореграфічних композицій  вдало підібрано художнє слово, психологічні етюди, хвилинки милування     Результативність роботи зазначеного гуртка прослідковується під час розваг, дитячих свят, музичних казок. Діти вміло виконують складні танцювальні рухи, мають відчуття ритму, мелодії.

               Високий результат роботи гуртка «Зернятко» керівник Мукан С.В. прослідковується під  час організації дозвілля малюків, хвилинок« Милування в природі».  Діти отримують задоволення від кожного гурткового заняття, адже кожне засідання гуртка побудовано на основі ігрових , казкових сюжетів, що позитивно впливає на емоційний стан малюків та проводиться в «класі під голубим небом».

   Проведення комплексної діагностики  (грудень – лютий 2018 року) забезпечило індивідуальний супровід обдарованих дітей. Індивідуальне консультування педагогів та керівників гуртків, гурткова робота створили сприятливі умови для розкриття потенційних можливостей дітей. Про ефективність проведеної роботи свідчать результати вихідної діагностики дошкільників за напрямками гурткової роботи та сформованості у них пізнавальних процесів та соціальних контактів.

             Проте, поруч з позитивним у  організації гуртковій роботі в закладі визначено ряд недоліків:

  1. У педагогів в планах відсутні висновки, результати щоденних спостережень за дітьми під час занять, самостійної діяльності, в іграх.
  2. Потребує дооснащення інформаційно-методичне забезпечення  методичного кабінету.
  3. В закладі відсутні гуртки фізкультурно – оздоровчого спрямування, комп’ютерний та шаховий гурток.

Причини:

-  недостатню увагу вихователі приділяють організації  гурткової роботи з дітьми;

- нераціональний розподіл часу вихователями   під час організації роботи з дітьми в 2 половину дня;

- низький рівень організації методичної роботи з  педагогами, щодо роботи з обдарованими дітьми.

Ефективність методичного супроводу педагогів, щодо роботи по вихованню у дошкільників громодянських почуттів засобами краєзнавчої роботи, забезпечили методичні заходи: семінар – практикум «Система роботи з громадянського виховання дітей дошкільного віку», педагогічний аукціон« Формування громадянськості, як інтегрованої якості особистості», синтез думок «Родина та її роль у вихованні шанобливого ставлення до матері» , які були спрямовані на формування теоретичних знань та практичних умінь педагогів та реалізацію їх педагогічного потенціалу.

   На допомогу вихователям розроблено практичні рекомендації та зібрані практичні матеріали по організації краєзнавчої роботи з дітьми «Організовуємо екскурсію до краєзнавчого музею », « Професії рідного краю », «Легенди рідного краю».

Надані матеріали вихователі застосовують під час організації навчальної діяльності та екскурсій.

В закладі має місце системне вирішення питання підвищення кваліфікації педагогів. Створено належні умови для підвищення фахової майстерності вихователів, забезпечено системне управління самоосвітньою діяльністю.

Види діяльності

Планова кількість педагогів

Фактична кількість педагогів

%

 

Курси підвищення кваліфікації

5

5

100%

 

атестація

-

-

-

 

Участь у роботі творчих груп

7

7

100%

 

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів в ДНЗ

7

5

81%

 

Участь у методичних заходах міста

7

7

100%

Відповідно до плану - графіку проходження атестації та курсової перепідготовки протягом року в системі післядипломної освіти підвищили кваліфікацію 5 педагогів: Шпілівенко Н.В., Тимофєєва В.В., Кисилевська О.В., Мукан С.В., Гаврилюк О.А. Проводилась системна робота з організації самоосвіти педагогів. Надавалась методична допомога у виборі актуальної теми, розробці поетапного плану та визначенні перспективи роботи.    Здійснення контролю за ходом та результативністю роботи дало можливість знаходити ефективні засоби стимулювання професійних інтересів вихователів. Аналіз відвіданих занять та режимних моментів свідчить про системність та ефективність роботи над обраною темою вихователів Мукан С.В. («Морально–духовний розвиток дошкільнят за спадщиною В. Сухомлинського»), Халяпіної О.М.  («Музичне виховання дошкільників з елементами системи К. Орфа»), Бойченко І.М. («Логіко – математичний розвиток дошкільників»), що позитивно впливає на розвиток дітей.

   Заслуговує на увагу досвід вихователя Бойченко І.М., щодо використання коректурних таблиць під час організації навчальної діяльності. Застосування інноваційної методики підвищувало пізнавальну активність дітей, стимулювало розумові процеси.

   З метою стимулювання педагогів до вдосконалення освітнього процесу , підвищення мотивації педагогічної діяльності, проводились конкурси «На краще створення предметного середовища до нового навчального року», «Міні – город на підвіконні», виставка – конкурс декаративно – ужиткового мистецтва «Знай, люби свій рідний край».

В 2017 - 2018 н.р. переможцями конкурсів стали:__________________________________

Строки проведення

П.І.Б вихователя

Вікова група

Конкурси

вересень

Мукан С.В.

«На краще створення предметного середовища до нового навчального року»

 

Група « Дельфінчики»

 
     
     

Лютий

Бойченко І.М.

група «Рибка»

«Міні – город на підвіконні»

     
     

Квітень

Шпілівенко Н.В.

Суворова Т.В

Група «Перлинки»

«Знай, люби свій рідний край»

Підвищенню освітнього рівня у використанні ІКТ сприяли практичні заняття з вихователями щодо оволодіння комп'ютерною грамотністю ігрове моделювання «Вдосконалення ІКТ – компетентності»   

За результатими опитування 91% вихователів володіють текстовим набором, 72% працюють з таблицями. Проте, особливі труднощі відчувають при створенні мультімедійних презентацій, користуванні інтернету.

Причини:

- відсутність достатньої кількості ком'ютерів, що заважає вільному доступу до ІКТ. Результати проведеної діагностики фахової майстерності педагогів в кінці навчального року свідчать про зростання рівня інноваційної компетентності вихователів внаслідок проведених заходів, визначено, що 91% педагогів на достатньому рівні володіють теоретичними та практичними знаннями і вміннями щодо організації навчально - виховного процесу з дітьми. Проте залишається низка проблемних питань, а саме:

- низький кваліфікаційний рівень педагогів закладу;

- відсутність педагогічних розробок вихователів в фахових виданнях.

Завдання методичної роботи на 2017-2018 н.р.:

1.  Створити методичні умови для науково - практичної діяльності педагогів в режимі інноваційної діяльності.

2. Використовувати різні форми стимулювання педагогів з метою підвищення їх кваліфікаційного рівня.

3. Продовжити проведення практичних занять з педагогами закладу щодо оволодіння ІКТ.

4.  Розширити спектр використання ефективних форм роботи з педагогами з метою підвищення рівня володіння методами та прийомами формування моральних якостей особистості дошкільників.

6.  Підвищити компетентність педагогів щодо використання індивідуально -диференційованого підходу в роботі з дошкільниками.

7.  Продовжити роботу з вихователями над створенням предметно - розвивального середовища в кожній віковій групі.