Взаємодія педагога та батьків, які виховують дітей з особливими потребами. Створення інклюзивних групп в закладах дошкільної освіти.
І Блок: «Психологічні стадії відчуттів»
Коли народжується така дитина - в батьків відбувається деформація емоційної чуттєвої сфери.
Він включає 5 стадій:
- Шок (Чому сааме я?)
Ця стадія дуже імпульсивна та гостра: родина закрита від суспільства.
- Розуміння (проблем з якими вони приходять до нас)
На цій стадії батьки, здебільшого, залишають родину і мати залишається сама.
- Захистна відмова (тримати дитину подалі від людей)
На цій стадії може втратитись когнітивний період – опанування чогось доступного.
- Прийняття діагнозу
- Конструктивних дій
ІІ. Блок: «Психотипи матерів»
- Психотип: психосоматичний (годуємо, доглядаємо, турбуємось)
Відхилення: гіперопіка.
- Психотип: неврологічний (мати провокує конфлікти, оскільки не справляється зі своєю виховною функцією то намагається перекласти відповідальність на іншого)
Примітка: вона не завжди така лагідна з дитиною вдома, як на людях. Така мати не може дати справжню любов дитині
( тому що - вона її звинувачує)
- Психотип: авторитарний (диспотичний)
На нього впливає рівень освідченості і культури батьків.
Батьки вдома не займаються з дитиною, а лише застосовують амбіції для звинувачення фахівців.
Примітка: авторитарна мама – це самий надійний партнер, яка вкладає в дитину всі свої ресурси для її розвитку!
ІІІ Блок: «Психологічні принципи виховання»
Психологічні принципи: підхід і розуміння.
Емоційна прихильність це головний компонент – «горішок» любові.
Коли ж закінчується емоційна прихильність виникає роздратування.
Дітям з особливими потребами створюють індивідуальну программу розвитку, де в примітках потрібно зазначити, що не влаштовує батьків в цій програмі.
Натупний блок: «Сприймати дитину якою вона є»
Тобто: гратись та спілкуватись з нею на майданчику, в дитячому садочку.
В садочку діти з особливими потребами потребують облаштованих 4 зони:
- Лікувальна фізкультура.
- Навчальна діяльність.
- Індивідуальна робота.
- Ігрова діяльність.