Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Квітень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

novunu.jpg

  Креативний розвиток дошкільнят – одне з важливих завдань Базовим компонентом дошкільної освіти.

  Загальні здібності дитини, її здатність до творчості - одна з базових якостей особистості. Тому однією з важли­вих та пріоритетних ліній розвитку дошкільнят є креативний.

  Для дитини основною діяльністю, в якій виявляється її творчість, є гра. Але гра не лише створює умови для такого вияву, а в значній мірі сприяє розвиткові творчих здібностей малюків. У самій природі дитячих ігор закладені можливості розвитку гнучкості й оригінального мислення, здатності конкретизувати та розвивати ж свої власні задуми, так і пропозиції інших дітей.

  Прикладом гри для тренування творчих здібностей є гра «Чомучка». Гра призна­чена для розвитку дослідницької активності, вміння ставити різноманітні запитання, спрямовані на вивчення сприйнятого об'єкта.

  Як матеріал для гри можна використати будь-який сюжетний малюнок, який має проблемний зміст - невідому для дитини ситуацію, подію.

  У грі використовують завдання двох рівнів складності: перший рівень для дітей з не високим рівнем творчих здібностей. Дітям показують цікаві малюнки, а вони запи­тують про все, що незрозуміле, про все, про що їм хочеться дізнатись. Можна ставити різні умови гри - залежно від обставин. Скажімо, хто більше поставить запи­тань до малюнка, той і виграв. Або давати такі запитання, щоб на них важко було відповісти: якщо дорослий не відповідає на них, дитина перемогла.

  Другий рівень з вищим рівнем творчих здібностей. Скласти невелике оповідан­ня. Ті запитання, які «не потрапили» в оповідання, але є важливими для розуміння змісту сюжету, адресуйте дитині.

  Почесне місце у розвитку творчої особистості займають розвивальні ігри, а саме гра-стратегія. Це складна, багатопланова діяльність, яка передбачає не тільки усвідомлення ігрового задуму, сюжетної лінії, а й певну послідовність спрямованих сукупних дій усіх учасників гри, з якими треба домовитися, об'єднати зусилля, не раз робити особистий та колективний моральний та інтелектуальний вибір. Страте­гічна гра стає можливою лише за умови, що її учасники здатні передбачити можливі результати своїх дій, знаходити нестандартні способи розв'язання проблеми, плану­вати послідовність дій, уміють визнавати помилки та вчасно коригувати їх.

По ходу гри можна декілька разів ускладнювати завдання - «чинити» перепони, які діти ма­ють долати.

  Слід зазначити важливість пошуково-дослідницької діяльності у вирішенні зав­дань креативного розвитку дошкільників. Важливо так організувати діяльність ді­тей, щоб через дослідницьку діяльність, відкриття, розв'язання проблемних завдань, різноманітні дії з природними об'єктами формувався комплекс інтелектуальних та особистісних якостей, що сприяє становленню і прояву творчості. Останнє тісно по­в'язано з практичними перетвореннями об'єктів природи, які набувають характеру експериментування, нескладної пошуково-дослідницької діяльності. Завдяки такому пізнанню природи під керівництвом педагога здійснюється глибока самостійна діяльність дітей з об'єктами та явищами, відбувається їх різноплановий аналіз, по­рівняння, зіставлення тощо.