Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Квітень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4

novunu.jpg

ВІДБИТКИ ПАЛЬЦІВ

Матеріали:            Набір барвників:                                                                                

харчовий барвник — його можна налити в кришку від банки; маркери — ними можна фарбувати подушечки пальців; чорнильні подушки — до них можна притискати подушечки пальців; темпера — її можна налити в маленькі пластикові кювети. Папір. Тонкі фломастери.

Творчий процес

  1. Виберіть один із барвників.
  2. Занурте палець у барвну суміш.
  3. Віддрукуйте палець на аркуші паперу. За один прийом можна одержати кілька відбитків.
    1. Після того як відбитки підсохнуть, можна тонкими фломастерами додати Деталей: риси обличчя, ручки, ніжки тощо.'

Інші варіанти

•     Спочатку можна намалювати зображення й потім прикрасити його додатково відбитками пальців: відбитки-квіти на мальованому дереві, відбитки-жучки на мальованій гілці, відбитки волосся на мальованій голові.

Підказка

•     Деяким юним художникам зовсім не подобається сидіти з вимазаними фарбою пальцями. Із часом це пройде..                                  

КРЕЙДА І ГУБКА

Матеріали:       Велика плоска губка, вода, кольорова крейда, папір.

Творчий процес

  1. Намочіть губку.
  2. Малюйте по поверхні мокрої губки крейдою.
  3. Віддрукуйте отримане зображення на аркуші паперу.

Інші варіанти

•     Подрібніть крейду на шматочки в кюветі. Прикладіть вологу губку до крихт, а потім від­друкуйте все це на аркуші паперу.

Підказка

•Крейда легко кришиться, але всі дрібні шматочки можна, як і раніше, використати, зробивши з них крейдову пудру для друкування.

ОЛІВЦЕВІ ДОЛОНЬКИ

Матеріали:       Кольоровий папір, воскові або звичайні олівці, ножиці, клей, обрізки паперу.

Творчий процес

  1. Покладіть руки на аркуш паперу.
    1. Попросіть іншу людину обвести руки по контуру або обведіть свої руки самостійно по одній.
    2. Виріжте отримані силуети.

4.    Виріжте побільше таких силуетів. Подумайте, як ці елементи можна використати.
5.: Наклейте силуети на аркуш паперу.                                                           ;

6.   Прикрасьте силуети обрізками паперу або розфарбуйте олівцями.  

Інші варіанти

  • Із силуетів рук можна зробити індичку, привид, оленячі роги, кота, курча, качку, кролика, крила ангела, тюльпан, метелика й багато чого іншого.
  • Можна зробити силуети ступень ніг.
  • Використовуючи кнопки для паперу, зробіть деякі частини вашої композиції рухливими.

Підказка

•     Це заняття особливо корисне для маленьких художників, тому що розвиває спостережли­вість і вчить їх знаходити знайомі форми в незнайомих об'єктах.

крейда и рідкий крохмаль

Матеріали

Рідкий крохмаль, невелика ємність, маленькі пензлики, папір, крейда або пастель.

Творчий процес

  1. Налийте крохмаль у ємність.
  2. Вмочіть пензлик у крохмаль і малюйте ним по папері.
    1. Поверх шару крохмалю можна малювати крейдою. Крохмаль зробить кольори яскравішими й не дозволить крейді обсипатися.

Інші варіанти

•     Малюйте, вмочуючи крейду в крохмаль.

Підказка

•     Не виливайте крохмаль по закінченні занять, він може придатися для наступного проекту.

МАЛЮВАННЯ ПІСКОМ І КЛЕЄМ

Матеріали

Пісок, велика широка кювета, папір, пластиковий планшет, білий клей у пляшечках з вузьким носиком.

Творчий процес

  1. Насипте пісок у кювету.
  2. Поверх піску помістіть аркуш паперу або пластиковий планшет.
  3. Клеєм на папір нанесіть малюнок, видавлюючи його через вузький носик.
  4. Завершивши роботу над малюнком, насипте поверх нього пісок прямо руками.
    1. Підніміть аркуш із піском за куточки й потрясіть малюнок над кюветою. Так ви позбудетеся зайвого піску.

Інші варіанти

  • Зробіть пісок кольоровим. Для цього змішайте його з порошкоподібною темперою в маленькому стаканчику з-під йогурту. Підготуйте кілька стаканчиків з різними кольорам»
  • Посипайте кольоровим піском окремі ділянки.
    • Можна прикрасити пісковими малюнками ігрову площадку або доріжку. Помістіть пісок у пластикову пляшечку з вузьким горлом і робіть лінії, крапки та інші елементи. По закінченні піскових робіт не забудьте прибрати за собою.

Підказки

  • Якщо у вас немає пляшечок з вузьким носиком-пирскавкою, можна наносити клей на п пір звичайним пензликом.
  • Пісок можна насипати прямо на стіл, обходячись без кювети.
  • Дрібний чистий річковий пісок можна придбати в магазині будівельних матеріалів.

Якщо краплі піску із клеєм потрапили повз папір на яку-небудь поверхню, почекайте, поки вони висохнуть, і приберіть потім.

МАЛЮЄМО ВОЛОГИМ ВУГІЛЛЯМ

Матеріали

Цукор, вода, мірні чашки, ємність, крейда (різних кольорів), папір, лак для     волосся (необов'язково).                                                                                                                                                             

Творчий процес                                                                              

1.   Змішайте 1 /3 чашки (80 г) цукру й 1 чашку (240 мл) води в ємності.      


  1. Замочіть крейду на ніч у приготовленому цукровому розчині. Цукровий сироп робить ко­льорові крейдочки яскравіше.
  2. Вологою крейдою малюйте по папері.
  3. Після того як робота висохне, винесіть її на вулицю й закріпіть лаком для волосся.

           Інші варіанти

•  Крейду можна не замочувати на ніч, а просто змочувати кінчик грифеля в процесі малю­вання.

Підказка

•     Незважаючи на сипкість і ламкість, крейда має унікальні властивості. Для того щоб вида­лити її з паперу, досить змахнути непотрібне ганчірочкою з бавовни. Крихти крейди—пудру — можна використати як образотворчий матеріал, змішувати із крихтами іншого кольору. Вийде дуже красиво.

НЕГАТИВ

Матеріали:

Ножиці, цупкий папір, планшет із затисками, маркери, олівці.

Творчий процес

  1. Виріжте в картонці великий отвір, можна неправильної форми.
  2. Прикріпіть картонку до планшета.
  3. Малюйте на папері, використовуючи отвір у картонці як лекало для частини малюнка.

Інші варіанти

  • Обведіть на папері отвір у картонці й розфарбуйте отриману фігуру.
  • Потім приклейте кольоровий фрагмент на картонку, і все це разом вставте в композицію.

Підказка

•     Багатьом юним художникам не подобається, коли в центрі їхнього малюнка діра. Поста­райтеся їм краще пояснити, для чого все це потрібно.

СОЛОНА ФАРБА

Матеріали

Поварена сіль, порошкоподібна темпера, пластикові стаканчики з-під йогурту або маргарину, сільнички, білий клей у маленьких пляшечках, пензлі, папір, піднос.

Творчий процес

  • Змішайте сіль із сухою фарбою в стаканчику з-під йогурту.
  • Заповніть цією сумішшю сільничку.

•    Зробіть ще кілька варіантів сумішей інших кольорів і наповніть ними інші сільнички.
!Занурте пензлик у білий клей і нанесіть на папір яке-небудь зображення.

  • Посипте малюнок кольоровою сіллю із сільнички.
  • Струсіть зайву сіль малюнка на піднос. її за бажанням можна використати повторно.

Інші варіанти

•     Замість солі можна використати білий річковий пісок.

Підказки

•     Клей можна не тільки наносити пензлем, але й видавлювати з пляшечки.

•     Для дітей помолоділе: насипте шар кольорової солі товщиною в 2 см у велику пластикову кювету. Малюнок із клейовим зображенням помістіть поверх солі. Нехай дитина сипле сіль із кювети на малюнок руками.

СУХА КРЕЙДА, ВОЛОГИЙ ПАПІР

Матеріали

Вода, кювета, папір різних видів, крейда або пастель.

Творчий процес

1.   Наповніть кювету водою на 10 см.

  1. Помістіть аркуш паперу в кювету так, щоб він повністю був покритий водою.
  2. Покладіть вологий аркуш на стіл і малюйте на ньому.
  3. Використайте різні сорти й типи паперу.
  4. Залиште роботу висихати на пару днів.

Інші варіанти

  • Занурте у фарбу пензлик, проведіть ним по підсохлому аркуші паперу. Тепер спробуйте малювати крейдою по вологій фарбі.
  • Спробуйте розтирати й розтушовувати і змішувати різні кольори крейди за допомогою ганчірочки або ватної палички.

Підказки

  • На вологому папері крейда поводиться майже як фарба, з іншого боку, її легко змішувати й стирати.
  • Найменшим художникам зручніше буде малювати не цілим грифелем крейди, а його по­ловиною

ТЕХНОЛОГІЯ МАЛЮВАННЯ НА ПОВІТРЯНИХ КУЛЬКАХ

Підготовчий етап починається із придбання кульок і їхнього заповнення. Для цього піди йдуть звичайні кульки. Але набагато цікавішим матеріалом служать іграшки, розроблені спеціалі­зованими фірмами. Вони відрізняються розмаїтістю форм, розмірів і міцністю.

Краще заповнювати кульки гелієм. Тоді вони "самі підуть" і хазяїна понесуть за собою.

Підготовка робочого місця й матеріалів. Робочим місцем для втілення унікальної техніки малювання на кульках може служити звичайний дитячий стіл, на якому максимально близько до поверхні скотчем закріплюється кулька.

Якщо для роботи потрібна кулька особливого кольору, а у вас його немає, покрийте кульку потрібною фарбою до її закріплення на робочому місці. Для цього підійде звичайна гуаш, не роз­ведена водою.

Пензлики мають бути максимально м'якими й досить широкими — від 10 мм і ширше (для; нанесення основних контурів і деталей) і не менше 5 мм (для промальовування дрібних деталей).

Рекомендації з вибору сюжетів для малюнків. Зовсім очевидно, що в розфарбовуванні туго натягнутого повітряного міхура є якась особлива привабливість. Об'ємний малюнок так ще й лі­тає! Те, що пропонується дітям намалювати, може бути живим або об'єктом, що рухається. Особ­ливий ефект досягається за рахунок непередбачених пульсацій і переміщень розмальованої куль­ки. Ось кілька підказок, які допоможуть педагогам з образотворчої діяльності вибрати свій влас­ний сюжет: птаха, метелика, обличчя людей, що відбивають різні емоційні стани, дерева й листи, квіти, тварини, транспорт, космічні кораблі, сонце, сузір'я нічного неба з контурами героїв, на честь яких вони носять свою назву, будинку й вулиці, на яких діти хотіли б жити, крашанки, і на­віть власні імена, виконані крупно й спеціальним шрифтом.    

"Літаючі" об'єкти можуть бути виконані й у вигляді колажів. Наприклад, крила метеликів або окремі деталі зіркольотів можна виготовити з інших матеріалів і закріпити на кульках тим же скетчем.

Хочемо розповісти вам про якийсь незвичайний, можливо, навіть спірний досвід викори­стання кульок у дошкільній педагогіці Мова йде про заняття з ознайомлення з навколишнім світом, на якому діти старшого дошкільного віку знайомляться із представниками різних рас і вчаться описувати їхню зовнішність.

Метазавдання: виховання толерантності в дітей;

Нам знадобиться набір демонстраційних матеріалів: 5-6 портретів (формат А-4) представ­ників різних рас.

Педагог пропонує дітям розглянути зображення облич людей, звертаючи увагу на наявні розходження.

"Ось індіанець. Його предки жили в пустелях Азії й прекрасно до цього пристосувалися. Щільні великі верхні віка захищають очі від піску й вітру. Смаглява шкіра витримує сильні вітри й жару пустель. Рот маленький, щоб пісок з вітром не попадали; ніс теж: маленький, з вузькими рухливими ніздрями.

А це негр. Він живе в жаркому вологому кліматі. Його ніс великий. І ніздрі великі. Такими ніздрями легше вловлювати різноманітні запахи, якими так багаті тропічні ліси. Очі в негрів великіпревеликі, чудові очі. Вони мають ледве опуклу форму, що дозволяє людині бачити навіть те, що розташовано збоку від неї. Якщо там причаїлася небезпека, очі негра її обов'язково помітять. Європейцю, з його звичайними очима, у тропічному лісі не вижити.

Шкіра в негрів темна, тому що їхні предки багато сотень років перебували на сонці. Пишна копиця волосся краще всякої шапки захищає голову від сонячного удару. Товсті губи й широкий ніс виділяють велику кількість вологи, допомагаючи людині легше переносити жару.

А який європеєць? У нього бліда тонка шкіра, дуже чутлива до жари, холоду й сонячного світла, середнього розміру очі й рот. Волосся найчастіше пряме й світле. З такою зовнішністю людині важко жити в нашому кліматі. Йому потрібний спеціальний одяг, щоб захистити себе від холоду".

Закріплення нового матеріалу.

Роздавальні матеріали:

•   Різнобарвні кульки: білі, червоні, коричневі, жовті, чорні.

  • Гуаш.
  • Широкі пензлі.
  • Ємності для зберігання й відмивання пензлів.
  • Скотч.

Дітям пропонується вибрати одну з кульок — білу, червону, жовту або чорну (коричневу) і намалювати на ній частини обличчя, типові для представника певної раси.

Роботу можна продовжити на занятті з праці, зробивши, наприклад, "чоловічкам" гарні за­чіски із целофану, ниток, клоччя, паперу або інших матеріалів.

Виставки робіт. На площадці біля дитячого садка можна влаштувати виставку кульок, за­кріпивши їх на турніку або гірці. Тоді їх побачать не тільки батьки, але й діти з інших груп і прос­то перехожі.

З кульок можна створювати цілі композиції. Або влаштовувати театралізовані вистави, вико­ристовуючи для цього "літаючі" манекени, наповнені гелієм.

Словом, є де розгулятися фантазії. І не тільки дитячій. А звідси рукою подати до зовсім ін­шого погляду на оформлення всього простору дитячого садка й груп у святкові дні.

ПАЛЬЧИКОВЕ МАЛЮВАННЯ

На перших заняттях з малювання запропонуйте дитині малювати долонькою і пальчиками
рук. Це буде незабутнє й цікаве враження!                                                                          '

Для цього вам знадобляться: тарілки з фарбами різних кольорів.

Поради батькам:

перед заняттям слід закотити дитині рукава;

■   фарба має бути густою;покажіть дитині, як треба тримати руку, в якому положенні мають бути пальці.


ТЮЛЬПАНИ

Матеріали та інструменти: аркуш альбомного паперу, фарби зеленого, червоного, жовтого та синього кольорів.

Виконання роботи: спершу дитина ребром долоні фарбою зеленого кольору малює стебла та листочки тюльпанів, потім пальчиком малює травичку. Зануривши долоньку почергово в чер­вону та. жовту фарби, малюк малює власне тюльпани, а в куточку — сонечко. Щоб намалювати хмаринки, знадобиться синя фарба. Зверніть увагу, що долоньки притискаються до паперу назу­стріч одна одній.

ДЕРЕВО ВЛІТКУ

Матеріали та інструменти: аркуш альбомного паперу, фарби коричневого та зеленого ко­льорів.

Виконання роботи: посередині аркуша коричневою фарбою дитина малює центр гіллястого дерева відкритою долонькою, потім ребром долоні домальовує стовбур та гілки дерева. Слід трохи почекати, поки підсохне фарба, потім пальчиком дитина малює зелені листочки на дереві й тра­вичку внизу.

Матеріали та інструменти: аркуш альбомного паперу, фарби синього, жовтого, червоного та білого кольорів.

Виконання роботи: відкритою долонькою вздовж аркуша паперу дитина малює синьою фар­бою дві хмаринки, кінчиками пальців (поки ще фарба на руці) — краплини дощу. Коли фарба під­сохне, дитина малює у хмаринок очі (білою фарбою), носик (жовтою) та ротик (червоною).

СОНЕЧКО

Матеріали та інструменти: аркуш альбомного паперу, фарби жовтого, синього, червоного та коричневого кольорів.

Виконання роботи: спершу дитина відкритою долонькою по центру аркуша малює жовтою фарбою власне сонечко, наносячи фарбу кілька разів, щоразу рухаючи папір по колу. Додаткові промінці дитина малює ребром долоньки і пальчиками. І насамкінець кінчиком пальчика малює очі, носик, ротик сонечка після того, як жовта фарба підсохне.

Послухай віршик:

СОНЕЧКО

По-весняному вже                                                    Нумо швидше в садок,....

Гріє сонечко,                                                      На повітрячко!

Заглядає до нас,                                                  Там, як зірка, для вас

         У віконечко:                                                                Перша квіточка,

"Гей ви, дітки малі,                                                   Із-під снігу трава

Де ви гаєтесь?                                                           Пробивається,

Чом ще й досі в кутку                                   Білим пухом верба

Темнім граєтесь?                                                       Одягається!"

                                                                                     М. Донченко

Малювання пальцем.Дитина вмочує палець (долоню, кулачок) у мисочку з розведеною фар­бою і робить відбитки на папері за пропонованою темою.

"Ляпкографія". Аркуш паперу довільної форми складають навпіл і прогладжують пальцями лінію згину. На внутрішній бік згину крапають (кілька ляпок) фарбу різного кольору. Знову скла­дають аркуш, прогладжують, розгортають. В одержаному зображенні можна впізнати якийсь об­раз. Можна також домалювати деякі елементи, щоб він став виразніший.

Малювання на зволоженому папері. Зволожують аркуш паперу, потім швидко наносять ма­люнок пальцем чи пензликом, умоченим в акварельну фарбу.

Малювання жмаканим папером. М'який папір мнуть руками, вмочують у фарбу (тримаючи за кінчик) і притискають до аркуша, роблячи відбитки.

Малювання поролоновою губкою.Вирізують з губки фігурні форми і приклеюють до вико­ристаних зубних щіток. Умочуючи губку в розведену гуашеву фарбу, роблять нею відбитки на па­пері. Так само можна робити відбитки з дрібних предметів ужитку (ґудзиків, кришечок тощо).

Малювання штампиками з овочів. З картоплини, буряка, моркви тощо вирізають штампики. З їхніх відбитків складають візерунки, композиції або створюють образ будь-якого предмета.

Малювання свічкою. На аркуші паперу восковою свічкою роблять малюнок, потім наклада­ють на нього фарбу поролоновою губкою або пензликом. На фарбованому тлі проявляється білий малюнок, зроблений свічкою;    

Ліплення з паперової маси.Газетний папір рвуть на дрібні клаптики, заливають борошняним клейстером (густоти сметани). Масу добре вимішують і ліплять з неї будь-що. Коли виріб сохне, поверхню згладжують і обклеюють серветками, змоченими у такому ж клейстері. Коли виріб остаточно висохне, його ґрунтують сумішшю водоемульсії, зубного порошку, клею ПВА або "Бустилат" (1:1:1), розмальовують і в разі потреби лакують.

Ліплення із солоного тіста.

Рецептура: одна склянка борошна, півсклянки солі, чверть півсклянки води. Змішують борошно і сіль. Додають воду, добре перемішують і замішують тісто як на вареники. Потім додають фарбу або харчовий барвник і тримають у закритій посудині. Бажано починати роботу з білим тістом, а вже потім додавати основні кольори (похідні кольори діти шукають самі, змішуючи тісто різного забарвлення).



ПЛЯМОГРАФІЯ




Ігрові заняття розвивають творчу уяву, фантазію; сприйняття форми та кольору.

Матеріали та інструменти: гуашеві фарби, фломастери, тонований та білий папір розміру! А-4, пензлі, ганчірка, клей, картон, ножиці.

Білий папір А-4 дорослий згинає навпіл по довжині чи ширині — малюк знайомиться із цими термінами, розгинає аркуш. Вибирає 2-3 кольори, набирає фарбу на пензлик і (спершу з допомогою) біля згину по центру ставить першу пляму. Інші дві плями ставить біля краю першої. Згинає] аркуш, притискає злегенька і від центру веде пальчиками до куточків паперу. Для отримання кращого малюнка каже чарівні слова Дерев'янка "крекс, фекс, пекс" і відкриває роботу — на папері! чудовий метелик. Малюк фломастером домальовує йому вусики. Метелика можна "оживити" і дати йому можливість полетіти. Дорослий вирізає його і змащує згин клеєм, а дитина наклеює мете­лика на веселку, яку заздалегідь намалював дорослий на поверхні картону.

НИТКОГРАФІЯ

Ігрові заняття розвивають творчу уяву, фантазію; сприйняття форми та кольору.

Матеріали та інструменти: гуашеві фарби (окрім білої), білий папір розміру А-4, пензлі, ганчірка, нитка "ірис" № 10 = розмаху ліктьової частини руки дитини, вода.

Білий папір А-4 дорослий згинає навпіл по довжині чи ширині — малюк знайомиться з тер-| мінами, розгинає аркуш. Вмочує нитку у фарбу, великим і вказівним пальчиками бере нитку і зні­має зайву фарбу. Малюк піднімає нитку над аркушем і опускає її на одну зі сторін так, щоб кінчик] ниточки, що був у руці, звисав, згинає папір. Зверху на папір кладе цупкий картон, однією рукою притискає роботу, а другою тягне за кінчик ниточки і розгортає папір, попередньо сказавши чарів-1 ні слова. Тепер потрібно уважно подивитися на малюнок і розповісти, нащо він схожий, при по­требі домалювати фломастерами чи пензликом (залежить від навиків малюка).


ВОСКОВІ МАЛЮНКИ



 


Ігрові заняття розвивають творчу уяву, фантазію; сприйняття форми та кольору.



Матеріали та інструменти: акварельні фарби, білий папір розміру А-4, пензлі, ганчірка, во-да, воскові олівці або свічка. Восковими олівцями можна намалювати натюрморт, пейзаж, предме­тний та сюжетний світ — свято ялинки, сніговика, сніжинки, хмаринки, водичку тощо. На білому аркуші кольоровими олівцями чи свічкою малюк малює салютставить 3^ крапки майбутніх спалахів салюту. Від центру кожної крапки робить відривисті рухи кистю руки, потім від центру


робить розмашисті рухи ліктьовою частиною руки. Воскові олівці не дають тієї насиченості ко­льорів, якої чекає дитина. На допомогу приходить акварель. Дорослий пропонує дитині згадати, якого кольору нічне небо, бо салют ми завжди спостерігаємо ввечері. На пензлик малюк набирає акварелі чи вмочує поролон у готову палітру і зверху донизу, зліва направо покриває малюнок фарбою. Чим більше буде використано кольорів, тим яскравіший буде малюнок.

                                                                                             

МАЛЮВАННЯ ПАЛЬЧИКАМИ

Розвивається дрібна мускулатура кисті руки, малюк ознайомлюється з "іменами" пальчиків, сприймає колір і форму.

Матеріали та інструменти: гуашеві фарби, білий чи тонований папір розміру А-4, ганчірка, вода. Після роботи одним кольором пальчики промиваються від фарби і протираються ганчіркою.

РИБКИ

Дитина згинає пальці на руці і відставляє вбік великий палець, вмочує його у фарбу, розве­дену на палітрі, і ставить відбиток на папері — це тулуб рибки. Тепер великий пальчик "поділить­ся" з мізинчиком фарбою — мізинчик і великий пальчик "зустрічаються", торкаються один одно­го. Мізинчиком дитина ставить пляму біля самого тулуба рибки — хвіст. Коли рибка підсохне, па­личкою, вмоченою у білу чи синю фарбу, дорослий чи малюк намалює рибці око. Можна заздале­гідь намалювати восковими олівцями хвилі води і покрити малюнок аквареллю, а вже потім малювати на сухій роботі рибок — відбувається поєднання декількох технік.

КВІТИ

Дитина згинає всі пальчики і відставляє мізинець, вмочує його у фарбу і ставить на папері відбиток — це середина квітки. Настає черга вказівного пальчика — всі пальчики закриваються в кулачок, а вказівний відставлений уперед і готовий до роботи. Умочує малюк вказівний пальчик у палітру і рухає ним навколо середини квітки, залишаючи віДбитки-пелюстки. Знову всі пальці закриваються в кулачок, а мізинчик відставляється вбік, і в палітру вмочує, дитина бічну сторону кисті руки, потім притискає її до голівки квітки — малюється стеблинка. Так робить малюк ще два рази, останній раз можна зігнути пальчик і отримати похилений листочок.

РАВЛИК

Дитина малює вказівним пальцем. Набирає ним на палітрі фарби і за годинниковою стрілкою робить колові рухи, виходить пальчиком за коло і легким розмахом руки проводить знизу кола. Мізинчиком ставить ріжки на голову равлика.

ЛИСТОЧОК ГОРОБИНИ

Це може бути листочок акації, папороті тощо. На папері дорослий малює гілочку. Дитина двома руками скоординованими рухами по обидві сторони гілочки знизу вгору ставить відбитки всіх пальчиків почергово — по два рази великим, вказівним, середнім, безіменним, мізинцем і за­кінчує зверху гілочку відбитком мізинчика. У такий самий спосіб малює і ялинку — від низу стов­бура в протилежні сторони протягує малюк нижні гілочки, наступні верхні гілочки будуть коротші від попередніх, а верхні зовсім коротенькі.

ТЮЛЬПАН

Дитина затискає пальчики в кулачок, відставляє вказівний пальчик і згинає його. Умочує зі­гнуту фалангу вказівного пальця в палітру відповідного кольору і залишає три відбитки один біля одного — квітка готова. Стеблину малюк малює знайомим способом — бічною стороною кисті руки.

Орієнтовна тематика ігрових занять:

  • з формування відчуття ритму при передачі явищ навколишнього світу ритмом мазків, штрихів: "Хмарка плаче'кап-кап-кап", "Пада, падає сніжок", "Малі ніжки туп-туп-туп'", "Горобинки-намистинки для маленької пташинки";
  • з формування відчуття кольору при передачі явищ навколишнього світу контрастом кольорових плям: "Чарівні метелики", "Святковий салют", "На ялинці вогники горять", "Пливуть рибки у воді";/^
  • з формування відчуття форми при передачі навколишніх предметів: "Кольорові кульки летять", "Сяє сонечко", "Мої квіти", "Неслухняні клубочки";

•    з формування відчуття об'єму при передачі форми навколишніх предметів:   "Морські камінці", "Олівці", "Снігові кульки".

ТЕХНІКА ПЛАСТИЛІНОВОЇ МОЗАЇКИ

Замість фарб використовуються шматочки кольорового пластиліну. У роботі передається не лише колір, але й об'єм, використовуючи мозаїку різної величини.

Обладнання: Картон для малювання 20 х 20, олівець, пластилін різних відтінків і кольорів.

МАЛЮВАННЯ ПОВІТРЯМ І НИТКАМИ

Розвиваючи у дітей творчі здібності в образотворчій діяльності, головне — самим вірити, що художня творчість не знає обмежень ні в матеріалі, ні в інструментах, ні в техніці. Щоб передати цю віру дітям, спробуйте, наприклад, навчити їх малювати за допомогою цупкої смужки паперу, видихуваного струменя повітря й навіть... пряжі.

Для маленької дитини художній матеріал має заворожливу, притягальну силу. Він підказує задум, впливає на його характер, сприяє створенню адекватного художнього образу. Крім того, пізнаючи властивості і якості різноманітних матеріалів, діти збагачують свій сенсорний досвід. До того ж при використанні різних матеріалів можна створювати ситуацію вільного вибору, так необ­хідну у творчій діяльності.

Малювати можна не тільки олівцями або пензликом, але й за допомогою цупкого паперу. Для Цього необхідно вирізати смужку з картону (непотрібних листівок, коробки з-під цукерок тощо) довжиною 3-5 см, шириною 0,5-1,5 см (залежно від того, що ви будете зображувати). Далі потрібно вмочити край смужки у фарбу й, змінюючи його (краю смужки) рух, малювати різні кар­тини.

Зображення краєм смужки (пригорнути край і зрушити)                     

                                             Пригорнути й рівномірно зрушити навскоси

Зображення злегка зігнутим краєм смужки

Хвилястий рух смужки

figyra

 


Зображення зігнутими й склеєними краями смужки

figyra 2


 

МАЛЮНОК ВІТРУ


Існують художні прийоми, які уводять дитину від стандарту, не заганяють її в якісь рамки. Особливо цінні вони для проблемних дітей. Саме такі діти — гіперактивні, які при малюванні на­бирають на пензлик зайву кількість фарби й води, — підказали новий прийом малювання за допо­могою спрямованого видихуваного струменя повітря. Зі старшими дітьми це називається "Малю­нок вітру", а з молодшими — "Мій помічник — вітерець".

Треба набрати трохи більше, ніж необхідно, фарби й води на пензлик, поставити краплю або провести риску й подути на них у бажаному напрямку. І на очах підростають трава, гілочка, без допомоги пензлика розцвітає квітка. Соромливим, ослабленим дітям радимо аркуш паперу піднес­ти ближче до обличчя, щоб струмінь видихуваного повітря був сильніше.

Цей прийом можна назвати й корекційним: розвиває дихальний апарат, саморегуляцію, конт­роль дихання й психіки й, звичайно, активізує мислення й мовлення (дитина повинна розповісти про те, що намалював вітерець). Прийоми при малюванні можна комбінувати, домальовуючи де­талі або об'єкти пензликом.

РЕЛЬЄФНІ МАЛЮНКИ

Шановні дорослі! Літо — особлива пора в житті кожної родини — час відпусток, канікул. З'являється можливість більше побути разом з дітьми, більше приділити їм уваги. Проте, можли­во, ви не завжди знаєте, чим зайнятися із сином чи донькою. Пропонуємо цікаву і приємну справу, якою добре буде зайнятися на дозвіллі. Певні, виготовлення рельєфних малюнків захопить і вас. І на згадку про веселе і скороминуще літо залишаться чудові роботи, якими можна прикрасити приміщення, подарувати комусь на пам'ять як сувенір.

Любі друзі! Кожний з вас уміє і любить малювати фарбами, чи не так? А чи пробували ви коли-небудь малювати фарбою, змішаною із сіллю та крохмалем? Погляньте: перед вами малю­нок, виконаний саме такою фарбою. Ви помітили — малюнки виходять не плоскими, а рельєфни­ми, та ще й гарно переливаються.  

Вам сподобався такий спосіб малювання? Його легко навчитися. Спробуйте! Для цього зна­добляться гуашеві фарби, пензлики, вода, сіль, крохмаль. Трішки терпіння... і ви навчитеся готу­вати "рельєфну" фарбу.


Ця робота дасть вам багато радості та задоволення. Сюжети для малюнків можна вибира будь-які: подумайте про тепле літо, яке вже прийшло до нас, і намалюйте зелену травичку, всі барвистими квітками, сонечко та хмаринку в небі, а під ними дерево із густою зеленою кроною.

Необхідні матеріали для рельєфних фарб: вода, сіль, крохмаль, гуашеві фарби, пензлі різної товщини, маленькі баночки для розкладання фарби.

А що це за квітка, схожа на сонце? Та це ж соняшник випромінює тепло і киває своєю голівкою!

З приходом літа в лісах з'являються гриби. Погляньте, вони наче живі на малюнку!

Якщо вам сподобався цей спосіб зображення, спробуйте пофантазувати й самі та придумати свої власні сюжети.

А зараз ми розкажемо вам, як приготувати "рельєфну" фарбу.

Змішайте півсклянки крохмалю, 1/8 склянки води, 1/2 склянки солі. Усе добре розмішай. Розкладіть суміш у баночки. У кожну баночку додайте по 2 чайні ложки гуаші різного кольору розмішайте. Приготуйте баночки з жовтою, червоною, зеленою, синьою, коричневою, сірою, білою сумішами. Здобуті суміші використовуйте для створення рельєфних малюнків. Для замальовування великих площин використовуйте пензлики великих розмірів (№№5-10), а для дрібних деталей — маленьких (№№ 2-4). Якщо суміш вийде надто густою, додайте води. Приготували до роботи? А тепер сміливо починайте фантазувати!

А чи до вподоби вам цей чудовий кошик, повний бузку? Хочете його зробити? Спробуйте Кошик можна намалювати нашими рельєфними фарбами, а бузок викласти з ниток. Візьміть нитки рожевого, фіолетового, білого кольорів та дрібненько поріжте їх ножицями. Поверхню, де був бузок, змастіть клеєм ПВА і насипте нарізаних ниток та легенько притисніть їх пальчиком. Таки весняний кошик довго милуватиме ваше око.

Гори... Високі та могутні, вони впираються своїми вершинами у небо. Не бояться ні палючого сонця, ні вітру, ні дощу, ні снігу