Мнемотехніка допомагає вирішити такі основні навчальні та виховні завдання:
- розширюються творчі можливості дитини, завдяки гармонійній роботі лівої (логіка) і правої (творчість, образне мислення) півкулі головного мозку;
- формується вміння ефективно і самостійно вчитися;
- підвищується самооцінка дитини завдяки результативності у навчанні;
- зменшуються стреси від навчання;
- збільшується навчальна мотивація, а з нею успіхи;
- звільняється час від запам’ятовування для продуктивної та творчої роботи;
- розвиток образної пам’яті допомагає сприймати навколишній світ у всій красі;
- людина стає більш самостійною в інтелектуальній та практичній роботі, а це підвищує її адаптацію у соціумі;
- активізація внутрішніх механізмів засобами мнемотехнології.
Прийоми мнемотехніки полегшують запам’ятовування дітьми нової інформації та збільшують обсяг пам’яті шляхом утворення додаткових асо -ціацій.
Мнемотехника допомагає спростити для дітей процес безпосередньо-освітньої діяльності. Діти навчаються в цікавій ігровій формі, без розумових і емоційних перевантажень.
Актуальність мнемотехніки для дошкільнят обумовлена тим, що саме в цьому віці у дітей переважає наочно-образна пам'ять, і запам'ятовування носить в основному мимовільний характер: діти краще запам'ятовують події, предмети, факти, явища, близькі їхнього життєвого досвіду.
Дитині треба допомагати запам'ятовувати, його треба вчити контролювати правильність запам'ятовування. Один з важливих шляхів генезису пам'яті - розвиток її опосередкованості, запам'ятовування за допомогою допоміжних засобів, зокрема символічних, коли дитина починає керувати власною пам'яттю, використовуючи один предмет, наприклад, малюнок, на посаді заступника іншого.
Як будь-яка робота, мнемотехніка будується від простого до складного. Робота починається з найпростіших мнемоквадратів, послідовно переходячи до мнемодорожкам, а потім і до мнемотаблиць.
Мнемоквадрат - це окрема картка з зображенням предмета, дії або іншого символу.
Мнемодорожка - це кілька схематична малюнків, розташованих лінійно. Використовуючи прийоми накладення і додатку, діти викладають з мнемоквадратів мнемодорожки, а отже, становлять пропозиції, складають невеликі казки, розповіді. Дивлячись на ці схеми, малюнки дитина легко відтворює текстову інформацію
Мнемотаблиця- це схема, що складається з декількох квадратів, в яку закладена певна інформація.
Мнемотехніка в дитячому саду, як результативний метод запам'ятовування, зазвичай освоюється на простих прикладах. Спочатку таблиці складають вихователі, батьки, потім до цього процесу можна підключити і дитину, таким чином, мнемотехніка вплине не тільки на розвиток пам'яті, але і на фантазію, візуалізацію образів дитиною. Основні прийоми запам'ятовування мнемотехніки засновані на асоціаціях, логічному мисленні, спостережливості.