Пошук інформації на сайті

Меню сайта

novunu.jpg

Інноваційна розвивально-корекційна технологія М.М. Єфименка»

Зберегти психічне і фізичне здоров’я кожної дитини – одне з провідних завдань дошкільного навчального закладу.

Державний стандарт дошкільної освіти, Базовий компонент дошкільної освіти, орієнтує на створення в дошкільному закладі здоров’язбережувального простору, тобто таких умов, за яких увесь освітній процес здійснюється на засадах збереження і зміцнення здоров’я дитини, формування у неї здорового способу життя.

Необхідна складова такого простору – використання оздоровчих, здоровязбережувальних технологій.

На сучасному етапі науковцями розроблено таку класифікацію оздоровчих технологій:

1. Профілактично-лікувальні технології

* Ароматерапія – дихання аромамаслами.

* Фітотерапія – напої з лікарських рослин – це приємне оздоровлення.

* Сольові лампи використовують під час денного сну.

2. Сезонні профілактичні технології

* Інгаляції з цілющих рослин

* Опромінювання носоглотки тубус-кварцем

* Використання кисневих коктейлів

3. Інноваційні оздоровчі технології

* Корекційно-розвивальна технологія М.Єфименка

* Пальчикова гімнастика

* Дихальна гімнастика

* Фітбол-гімнастика

* Корекція постави та плоскостопості

4. Оздоровчі технології терапевтичного спрямування:

* Арт-терапія – методика лікування за допомогою художньої творчості

* Пісочна терапія – спосіб позбавлення внутрішнього напруження, підвищення впевненості у собі через взаємодію з піском, що відкриває нові шляхи розвитку дитини.

* Кольоротерапія – позитивний вплив кольорів на емоційний стан

* Казкотерапія – це вплив казки на внутрішній світ дитини.

Фізкультура має дарувати дітям радість! Це твердження лежить в основі всіх форм фізичного виховання дошкільників, які запропоновані авторською методикою професора М.М.Єфименка.

Так, він розробив малі форми організації фізкультурної діяльності дітей дошкільного віку.

1. Ранкова гімнастика пробудження, яка має бути ігровою, сюжетною, казковою.

Це з пробудження! Тут недоречні чіткі вказівки, команди (раз-два, три-чотири, руки вище, ноги ширше)

Вранці неможна використовувати швидкий біг, жодних стрибків, підстрибувань

2. Ще одна цікава форма – «кумедні фізкультуринки» - це окремі ігрові вправи з різними жартівними назвами «Довгоніжки», «Млинці на сковорідці».

3. Третя авторська мала форма фізичного виховання – це горизонтальний пластичний балет, або пластик-шоу.

Це унікальний естетико оздоровчий напрям, який спрямований на корекцію порушень постави, що передбачає систему повільних, пластичних горизонтальних вправ під гарну музику.

4. Гімнастика пробудження після денного сну у спальні, на ліжках.

Діти прокидаються теплі, розслаблені – тут доречні вправи, які готують скелет і хребет від лежачих до вертикальних вправ, які виконуються в ігровому стилі.

Більш детальніше хотілося би зупинитися на «кумедних фізкультурниках».

Сьогодні ви у практичній частині нашої роботи побачите проведення «кумедних фізкультуринок» з дітьми середньої групи «Веселі мурахи».

Кумедні фізкультуринки мають різні варіанти застосування. Можуть використовуватися:

  • Самостійна форма фізичного виховання
  • Як форма денної гімнастики пробудження
  • Як підготовча частина заняття з фізичної культури
  • Фізкультхвилинки і фізпаузи
  • Фізкультурні дозвілля

Організація проведення кумедних фізкультуринок з дітьми може бути різна:

-                     Як у приміщенні, так і на свіжому повітрі

Кумедні фізкультуринки можуть використовуватися

  • без предметів та з використанням різного інвентарю.
  • Ігрова атмосфера
  • Музичний супровід
  • Спортивна форма дітей та педагогів