Відкритий перегляд заняття духовно – інтелектуальної лабораторії «Зернинки»
на тему:«Стежкою Добра» ( Керівник: Мукан С.В.)
Мета: учити робити припущення та аналізувати події та явища в оповіданнях В. О. Сухомлинського , як прояв доброти висловлюючи своє ставлення до прочитаного, збагачувати словник дітей.
Формувати компетентність дитини.
Розширювати знання дітей про людські цінності.
Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять , мислення ( до добрих вчинків), креативність, творчі здібності.
Виховувати: бажання творити добро, духовні цінності.
Матеріал: плакат «Стежка доброти», портрет В. О. Сухомлинського, музичний супровід та атрибути до Р/г: «Дощик доброти», емблеми «Зернинки», аудіо запис «Феї Доброти», власний вірш «Учись добро творити», пригощення.
Попередня робота: Розглядання ілюстрацій на тему: «Моя родина», проведення дидактичної гри: «Добре – погано», обговорення з дітьми різних життєвих ситуацій, ознайомлення з художніми творами автора: «Скажи людині «Здрастуйте»», «Перестелимо постіль дідусеві», «Як білочка дятла врятувала», «Добре слово», «Як Сергійко навчився жаліти?».
Словник: добро, добрі вчинки, співчуття, турбота, ввічливість.
Хід заняття:
- Організаційний момент.
Емоційне налаштування .
( діти стають в коло та промовляють привіталочку)
Усміхнися сонечку:
«Здрастуй золоте!»
Усміхнися квіточці –
Хай вона цвіте!
Усміхнися дощику:
«Лийся мов з відра!»
Друзям усміхнися,
Побажай – ДОБРА!
Вихователь:
Діти, бажаю, щоб на нашому занятті панувала атмосфера щирості та доброзичливості.
Діти, як ви гадаєте про що ми сьогодні будемо говорити на нашому занятті?
А допоможе вам дати відповідь на моє запитання – кінець привіталочки, яку ви щойно розповіли.
Діти: ПОБАЖАЙ ДОБРА!
Вихователь: Дійсно, сьогодні ми поговоримо про таку людську цінність, як доброта, а допоможе нам це зробити «Стежка Доброти»
Саме таким був В. О. Сухомлинський - доброю, сердечною людиною.
Василь Олександрович написав книгу, яку назвав « Серце віддаю дітям» і це невипадково – все своє життя він по зернинці віддав дітям.
Мотивація: Давайте підемо « стежинкою доброти», яка викладена з наших зернинок, до музею Василя Олександровича Сухомлинського.
( діти йдуть по « зернинках» та приходять до музею)
ІІ. Основна частина.
Зверніть увагу на виставку книг на поличці. Візьміть книжечку передайте один одному і можливо та зернинка його доброти потрапить і у ваші маленькі сердечка.
( діти передають книжку В. О. Сухомлинського « Серце віддаю дітям та розповідають про свої відчуття)
Вправа « Що я відчув…» ( тепло, турботу, ласку, ніжність…) – розвиток творчих здібностей, креативності.
Вправа: «Чарівна торбинка» (діти дістають предмети та пригадують знайомі оповідання автора: паличка, подушка, мед, шишка, камінчи
- Діти, що ви зрозуміли, пригадавши твори, чого вони вас навчили?
- А допоможуть вам відповісти наші зернинки.
( діти стають у коло, вихователь роздає емблеми гуртка – «Зернинки», діти відповідають ).
Д/Г: «Зернинка доброти» ( бути добрими до старших, турбуватися про рідних, бути уважним до інших, виправляти свої помилки, робити приємне рідним, згадувати свої недоліки…)
А щоб наші зернинки доброти швидше проросли в наших сердечках – допоможе їм «дощик доброти».
Фізхвилинка: «Дощик доброти»
Діти у колі – вони «краплинки доброти».
У середині кола стоїть «мама хмаринка» (спочатку це вихователь, а потім можуть бути і діти) і тримає в руках блюдце з чарівною «водою доброти». Вмикається весела музика і всі «краплинки» танцюють і кружляють навколо «мами хмаринки». Коли музика зупиняється - усі «краплинки» зупиняються, а «мама хмаринка» по черзі кропить водою із блюдця, за допомогою пшеничних колосків ( що символізують - проростання зернинки) , кожного учасника, запитуючи « краплинок» – як вони дарують свою доброту іншим.
Наприклад:
- Я обійняла матусю і сказала, що я її дуже сильно люблю.
- Я побачила квіточку, яка «просила» водички і полила її.
- Я поділилась цукеркою зі своїм братиком.
- Я прибрала у своїй кімнаті.
- Я принесла склянку води своїй старенькій бабусі.
- Я допоміг дідусеві нарвати трави кроликам.
- Я допомогла татові знайти його інструменти.
Звучить аудіо запис від « Феї Доброти»:
Добрий день, діти – я « Фея доброти». Я живу в кожному місті та селі, в кожній школі та дитсадку – живу і у вас в групі: спостерігаю за вами, за вашими вчинками, за вашою розмовою і все записую у свою книгу.
Сьогодні я була на занятті: Молодці , ви гарно відповідали, у гру цікаву грали – тож отримайте від мене подарунок – печиво – сердечка. Хочу, щоб кожного з вас зігрівало тепло мого серця.
Вони чекають на вас у ваших шафах ( поки йде заняття, помічник вихователя ставить пригощення в шафи, але важливо, щоб воно було теплим).
Діти беруть пригощення від « Феї доброти» та пригощаються.
Вихователь запитує у дітей чи відчувають вони тепло?
- Це тепло ДОБРОТИ, яке залишиться з вами на все ваше життя – пам’ятайте за це і ніколи не забувайте! Обіцяєте?
Діти відповідають: Обіцяємо ніколи не забувати про доброту наших сердець і зберегти її на все життя.
Вихователь:
Дорогі діти, хочу завершити наше заняття рядками віршика, який я написала від усього серця для вас:
У грудях - зернинку доброти ти збережи.
Щоб добре всім було – учись добро творити:
Усім нести тепло, не кривдити нікого.
Добро оберігати та іншим помагати!