Меню сайта

Погода

zanjatВідкритий перегляд заняття духовно – інтелектуальної  лабораторії   «Зернинки»  

на тему:«Стежкою Добра» (  Керівник: Мукан С.В.)

Мета: учити робити припущення та аналізувати події та явища в оповіданнях  В. О. Сухомлинського , як прояв доброти висловлюючи своє ставлення до прочитаного, збагачувати словник дітей.

Формувати компетентність дитини.

Розширювати знання дітей про людські цінності.

 Розвивати зв’язне мовлення, пам’ять , мислення ( до добрих вчинків), креативність, творчі здібності.

Виховувати: бажання творити добро, духовні цінності.

Матеріал: плакат «Стежка доброти», портрет  В. О. Сухомлинського, музичний супровід та атрибути до Р/г: «Дощик доброти», емблеми «Зернинки», аудіо запис «Феї Доброти», власний вірш «Учись добро творити», пригощення.

Попередня робота: Розглядання ілюстрацій  на тему: «Моя родина», проведення дидактичної гри: «Добре – погано», обговорення з дітьми різних життєвих ситуацій, ознайомлення з художніми творами автора: «Скажи людині «Здрастуйте»», «Перестелимо постіль дідусеві», «Як білочка дятла врятувала», «Добре слово», «Як Сергійко навчився жаліти?».

Словник: добро, добрі вчинки, співчуття, турбота, ввічливість.

                          Хід заняття:

  1. Організаційний момент.

Емоційне налаштування .

( діти стають в коло та промовляють привіталочку)

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй золоте!»

Усміхнися квіточці –

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

«Лийся мов з відра!»

Друзям усміхнися,

Побажай – ДОБРА!

Вихователь:

Діти, бажаю, щоб на нашому занятті панувала атмосфера щирості та доброзичливості.

Діти, як ви гадаєте про що ми сьогодні будемо говорити на нашому занятті?

 А допоможе вам дати відповідь на моє запитання – кінець привіталочки, яку ви щойно розповіли.

Діти: ПОБАЖАЙ ДОБРА!

Вихователь: Дійсно, сьогодні ми поговоримо про таку людську цінність, як доброта, а допоможе нам це зробити  «Стежка Доброти»

Саме таким був   В. О. Сухомлинський  - доброю, сердечною людиною.

Василь Олександрович написав книгу, яку назвав « Серце віддаю дітям»  і це невипадково – все своє життя він по зернинці віддав дітям.

Мотивація: Давайте підемо « стежинкою доброти», яка викладена з наших  зернинок, до музею Василя Олександровича Сухомлинського.

( діти йдуть по « зернинках» та приходять до музею)

ІІ. Основна частина.

Зверніть увагу на виставку книг на поличці. Візьміть книжечку передайте один одному і можливо та зернинка його доброти потрапить і у ваші маленькі сердечка.

( діти передають книжку В. О. Сухомлинського « Серце віддаю дітям та розповідають про свої відчуття)

Вправа « Що я відчув…» ( тепло, турботу, ласку, ніжність…) – розвиток творчих здібностей, креативності.

Вправа: «Чарівна торбинка» (діти дістають предмети та пригадують знайомі оповідання автора: паличка, подушка, мед, шишка, камінчи

-            Діти,  що ви зрозуміли, пригадавши твори, чого вони вас навчили?

-             А допоможуть вам відповісти наші зернинки.

( діти стають у коло, вихователь роздає емблеми гуртка – «Зернинки», діти відповідають ).

Д/Г: «Зернинка доброти» ( бути добрими до старших, турбуватися про рідних, бути уважним до інших, виправляти свої помилки, робити приємне рідним, згадувати свої недоліки…)

А щоб наші зернинки доброти швидше проросли в наших сердечках – допоможе їм «дощик доброти».

Фізхвилинка: «Дощик доброти»

 Діти у колі – вони «краплинки доброти».

 У середині кола стоїть «мама хмаринка» (спочатку це вихователь, а потім можуть бути і діти) і тримає в руках блюдце з чарівною «водою доброти». Вмикається весела музика і всі  «краплинки» танцюють і кружляють навколо «мами хмаринки». Коли музика зупиняється -  усі «краплинки» зупиняються, а «мама хмаринка» по черзі кропить водою із блюдця, за допомогою пшеничних колосків  ( що символізують  - проростання зернинки) , кожного учасника, запитуючи « краплинок» – як вони дарують свою доброту іншим.

Наприклад:

  - Я обійняла матусю і сказала, що я її дуже сильно люблю.

-  Я побачила квіточку, яка «просила» водички і полила її.

-  Я поділилась цукеркою зі своїм братиком.

 - Я прибрала у своїй кімнаті.

 - Я принесла склянку води своїй старенькій бабусі.

-  Я допоміг дідусеві нарвати трави кроликам.

 - Я допомогла татові знайти його інструменти.

Звучить аудіо запис від « Феї Доброти»:

Добрий день, діти – я « Фея доброти». Я живу в кожному місті та селі, в кожній школі та дитсадку – живу і у вас в групі: спостерігаю за вами, за вашими вчинками, за вашою розмовою і все записую у свою книгу.

 Сьогодні я  була на занятті:   Молодці , ви гарно відповідали, у гру цікаву грали – тож отримайте від мене подарунок – печиво – сердечка. Хочу, щоб кожного з вас зігрівало тепло мого серця.

Вони чекають на вас у ваших шафах ( поки йде заняття, помічник вихователя ставить пригощення в шафи, але важливо, щоб воно було теплим).

Діти беруть пригощення від « Феї доброти» та пригощаються.

Вихователь  запитує у дітей чи відчувають вони тепло?

-            Це тепло ДОБРОТИ, яке залишиться з вами на все ваше життя – пам’ятайте за  це і ніколи не забувайте! Обіцяєте?

 Діти  відповідають: Обіцяємо ніколи не забувати про доброту наших сердець  і зберегти її на все життя.

Вихователь:

Дорогі діти, хочу завершити наше заняття  рядками віршика, який я написала від усього серця для вас:

У грудях -  зернинку доброти ти збережи.

Щоб добре всім було – учись добро творити:

Усім нести тепло, не кривдити нікого.

Добро оберігати та іншим помагати!

маски для лица
народная медицина