Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

suhomlinskijЧитання оповідання  Василя Сухомлинського

 «Як Сергійко навчився жаліти»

 (духовно – інтелектуальна лабораторія «Зернинки» , група «Дельфінчики», керівник С.ВМукан)

 Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей уважно слухати літературний твір, зокрема на морально-етичну тематику, вдосконалювати вміння узагальнювати почуте, висловлювати власну думку, давати оцінку герою. Закріплювати в словнику назви основних почуттів, емоцій, розповідати про ситуації, пов’язані з ними.

 Розвивати загальнолюдські моральні якості: милосердя, співчуття, чуйність. Виховувати доброзичливість ставлення до інших людей, що мають фізичні вади.

 Матеріал: портрет В. Сухомлинського, збірка «Джерела доброти», картинки з зображенням різних емоційних станів, картинки з зображенням різних предметів.

   

 

   Хід заняття

І. Вступна частина.

Запропонувати  дітям закрити міцно очі і запитати:

- Що ви бачите? Що відчуваєте?

Пройдіть декілька кроків.

- Вам було легко йти? Чому?

 - А скажіть, що я роблю (показує будь-який рух)? Ви здивовані?

Відкрийте  очі, сядьте  на стільчики і погляньте  на портрет:

 - Хто це? Які твори В. Сухомлинського ви вже знаєте?

Мотивація: Сьогодні ми послухаємо його оповідання «Як Сергійко навчився жаліти» і ви зрозумієте чому заняття розпочиналося із заплющування очей.

Запитання до тексту:

 - Про кого розповідає автор?  Куди пішов Сергійко?

 - Кого хлопчик зустрів?  Якою була дівчинка?

 - Чому її слова дивували Сергійка?

 - У який момент він зрозумів і поспівчував дівчинці?

Дидактична гра:  «Мовчазний актор».

З поданих зображень емоційних станів ( сум, страх, жаль, радість, байдужість, злість, здивування) першим бажаючим дітям-акторам пропонується вибрати знайоме, відтворити його перед однолітками не називаючи, а тим потрібно відгадати, назвати та показати. В кінці гри вибирається найкращий актор та знавець почуттів (той що все відгадав)

- На вашу думку, які почуття відчував хлопчик? А які дівчинка?

 - Чи є негативні герої у оповіданні?

 - Якби у вашому дворі була така дівчинка чи хлопчик, ви хотіли б їм допомогти? Як це можна зробити? (Роздуми дітей)

Давайте потренеруємось гуляти разом – фізхвилинка в парах - , де одна дитина поводир, а інша «незряча». Діти за бажанням діляться на пари, вибирають відповідні ролі, за вказівкою вихователя виконують різні рухи (стрибки, присідання, обходження предметів та інше).

Дидактична вправа « Опиши предмет».

Дітям – поводирям пропонується описати предмет так, щоб «незрячий» друг міг відгадати. Після обміну ролями, вправа повторюється. Вкінці вихователь пропонує всім закрити очі і уявити як шумить листям вітер, дзюрчить струмочок, хлюпочуть хвилі, їде автомобіль.

Вправа «Малюємо разом», діти взявши олівець у двох (поводир та незрячий) малюють знайомий обом предмет або сюжет. Далі  вибирають кращу.

ІІІ. Заключна робота.

- Як називалося оповідання, що ви слухали? Хто його написав

 - Чи сподобалося воно вам? - Вам сподобалося гратися у двох?

 - Що вашій парі вдавалося робити найкраще?

 - Хто на вашу думку працював сьогодні найкраще?

 - Пропоную вам придумати продовження оповідання і розповісти нам усім на прогулянці.