Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Форми роботи з книгою в дошкільному закладі.

                                                               Є талант письменника, а є талант читача.

                                                             Як будь-який талант, його треба відкрити,

                                                                                             виростити і виховати.

                                                                                                         С. Я. Маршак

Е. Л. Кононко цілком справедливо називає книгу хоча і не головним, але важливим учителем, провідником по життю. Вона пише: «Стара і сучасна, вітчизняна та зарубіжна, різна за жанрами, ілюстрована, дитяча та доросла - вона важлива складова дитячої субкультури, її уособлення і натхнення».

Сьогодні дорослих все більше цікавлять комп'ютерні технології, а читання для дітей і самими дітьми замінюється переглядом телепередач. За результатами опитування, лише 17% батьків дошкільнят беруть участь у формуванні читацької культури своїх дітей, 60% не читають дітям зовсім. Такі дані дають підстави зробити невтішний висновок, що читання перестає бути національним пріоритетом. Саме тому в суспільстві гостро постає проблема літературної освіти дітей, формування у них умінь повноцінної читацької діяльності.

Детальніше...

 

Календарне планування освітньої діяльності з дітьми старшої групи.

Тематичний день «Доброти»

Розпорядок дня

Індивідуальна робота,метод,тема(мета), з ким?

Спільна   діяльність педагогів та дітей

Організація ППРС для самостійної діяльності дітей

Взаємодія з батьками (соціальними партнерами)

Ранкові години

Ранкова зустрічі Мовленнєва гра: «Вітання по колу» (мета:налаштування на гарний день).

Роздягнутись та скласти речі в шафу (мета: виховувати самостійність) з тими дітьми, які не слідкують за порядком в шафі.

Підготуватись до сніданку( мета: виховання КГН та закріплення послідовності миття рук) з дітьми, які потребують закріплення даної навички.

Промовляння знайомої заклички під час умивання на вибір дітей(мета: захочення дітей до гігієнічних процедур)

Попередня робота до заняття: розповісти, щоб ти побажав другу» (вих. доброти) з мало дружелюбними дітьми.

Доручення: полити квіти

(мета: виховувати вміння доводити розпочату справу до кінцевого результату) з гіперактивними дітьми

Вправа: «Чим засмутили Іванка» (мета: впізнання емоцій); з дітьми, які засмучені.

Народна гра «Ой Василю – товаришу» (закріплення слів гри)

Спостереження за ростом кімнатних квітів.

Дидактична гра: «Будова квітки»

(закріплення знань)

Викласти в куточок СХД книгу «Квітка – семибарвниця» (з метою зацікавленості та самостійної роботи зі складання речень та покращення тим самим граматики)

Ранкові зустрічі з батьками та короткі бесіди про дитину.

(мета: значимість кожної дитини в групі)

Безпосередня освітня діяльність

Мовленнєва гра: «Мої добрі справи» (мета: самооцінка вчинків) з дітьми, які часто конфліктують.

Полілог: «Друзі поруч з тобою» (дружелюбність)

Заняття: переказ твіру В.Катаєва «Квітка – семибарвниця»

СРГ: «До друзів на гостини» (самостійне розігрування сюжету)

Виготовлення лепбуку «Добрі справи в моїй родині»

І Прогулянка

Фізкультурний комплекс

(мета: вих. інтерес до занять спортом) з малорухливими дітьми.

Екперементування з кольором (під час змішування кольорів) залучаються всі діти.

Спостереження + бесіда: «Як квіти «п`ють водичку» (мета: закріпити умови, необхідні для росту рослин) залучаються всі діти.

Інтелектуальна гра: «Де живе доброта» (розвиток мислення та уяви)

Мовленнєва гра: «Компліменти для друга». (ввічливість)

Ігри дітей за інтересами (свобода вибору)

Самостійна рухова активність дітей.

Період перед сном

Бесіда – налаштування на денний сон (мета: корисний вплив на організм), з тими дітьми, які не люблять спати вдень.

Прослуховування спокійної мелодії (мета: налаштування кожної дитини на сон)

Розгляд ілюстрацій в куточку книги.(за прочитаним твором (з метою закріплення матеріалу)

Передвечірній час

Гімнастика пробудження

Бесіда: «Як пройшов день в садочку» (мета: важливість відвідування закладу), з сором`язливими дітьми.

Гра: «Що змінилось» (мета: вих. спостережливість) з дітьми у яких не стійка увага.

Народна гра: «Ой Василю – товаришу» (мета: закріпити слова гри), з дітьми які ще недостатньо їх запам`ятали.

Дидактична гра «Промінчики ввічливості»

Рухлива гра: «Дощик доброти»

Ходьба по дорожці здоров`я

СХД:«Квітка бажань» (матеріали на вибір дітей з метою розвитку креативності та творчих здібностей)

Самостійні ігри дітей в ігровому куточку з будівельним матеріалом

Висновок дня: протягом дня всі види діяльності дітей були пов’язані однією дуже актуальною темою «Доброта» , що сприяло продуктивній співпраці всіх учасників освітнього процесу: « педагог - діти – батьки».

Методика «Сенкан».

Дана методика сприяє розвитку критичного мислення у старших

дошкільників.

Ранкові зустрічі.

Дружні, піднесені.

Збираємось,вітаємось,звертаємось.

Створюють атмосферу гарного настрою.

Налаштовують

Ранкове коло

Цікаве, дружнє.

Спілкуємось, вітаємось, граємось.

Вчить дітей обмінюватись думками.

Єднає.

Підбірка ігор природничо-екологічного змісту з теми«Городина та садовина»                              

Віковагрупа

   Вид гри

Назва гри

     Мета гри

Молодша група

     

Дидактична

Будівельно - конструктивна

Відгадай на смак

Яблучка

Вчити дітей пізнавати городину та садовину за допомогою одного з органів чуттів.

Вчити дітей оперувати реальними природними об’єктами (пісок, глина)

Середня група

     

Настільна гра «Лото»

Народна гра

Де живуть вітаміни

Вишні - черешні

Вчити дітей відбирати тільки ті картинки, на яких зображена корисна для здоров’я їжа.

Проводиться з дітьми до «Зелених свят».

Старша група

     

Словесна гра

Дидактична логічна гра

Брейн – ринг

Екологічний тренінг

Гра – розвага

(підсумок)

Буває – не буває

Ланцюжок

Що,Де,Коли?

Екологічні знаки

На гостини     доМорквини

Узагальнювати знання про ха­рактерні ознаки пір року, доводити свою думку.

Вчити дітей встановлювати найпростіші зв'язки й залежності в екосистемі.

Закріплення знань про певні об'­єкти природи та їх класифікацію;виділяти зв'язки в природі, доводити свою думку таузагальнювати.

Закріпити правила поведінки в природі.

Розвивати емоційно ціннісне ставлення та стимулювати дітей до активної взаємодії.