Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Інтигроване заняття з розвитку мови для дітей старшого дошкільного віку

Мета:  продовжувати формувати в дітей уявлення про добро та зло на основі оповідань В.Сухомлинського; закріпити практичні навички висаджування та догляду за кімнатних рослинами; розвивати логічне мислення та зв’язне мовлення; формувати навички гарної поведінки в групі; виховувати доброзичливе ставлення одне до одного, до дорослих та об’єктів природи.

Попередня робота: читання оповідання В.Сухомлинського «Тільки живий красивий»,бесіда про кімнатні рослини та способи їх розмноження.

Обладнання: квітуча кімнатна рослина бальзамін, гілочки бальзаміну з корінцями для висаджування, музика в запису «Пори року» П.Чайковського, інвентар для висаджування кімнатних рослин, таблиця будова рослини та послідовність посадки рослин.

Хід заняття

Привітання: Читання вірша «Доброго ранку!»   автор   Надія Красоткіна

Вихователь

Доброго ранку вам, люди!
Доброго, світлого дня!
Сонечко хай вас розбудить
В посмішці і у піснях!
Хай заспіває вам пташка
Радісно за ворітьми.
В серці розквітне ромашка
Навіть посеред зими.
Днина хай радісна буде,
Гарна удача всіх жде.
Доброго ранку вам, люди!
Не загубіться ніде!

Вихователь: Якими словами починається вірш?

- Які слова привітання ви знаєте?

- А чи можна прожити без ввічливих слів?

- Щоб було як би їх не стало? ( очікувані відповіді дітей) Діти погляньте у мене є скляний келих.

- Що в ньому? ( в келиху паперові метелики) .

- Які метелики?

- Як ви вважаєте метеликам добре в келиху?

- Пригадайте як називається оповідання про метелика, яке ми з вами нещодавно читали?

- Хто його написав?

- Давайте зараз разом пригадаємо його зміст. А допоможе нам в цьому коректурна таблиця яку ми з вами склали. ( діти переказують зміст за допомогою коректурної таблиці до оповідання В.Сухомлинського «Тільки живий красивий » ).

Оповідання В.Сухомлинського «Тільки живий красивий »

Величезний красивий метелик сів на червону квітку канни. Махаон. Сів і ворушить крильми.
До Махаона підкрався хлопчик і спіймав його. Тріпочеться метелик, а вирватися не може. Хлопчик приколов його великою шпилькою до аркуша паперу. Крильця метелика й зів'яли.

— Чого ти перестав тріпотіти крильми, Махаоне? — питає хлопчик.
Махаон мовчить. Хлопчик поклав аркуш із мертвим метеликом на підвіконня.

 За кілька днів дивиться — крильця посохли й розсипалися, по черевцю повзають мурашки.
— Ні, він тільки живий красивий, — сказав засмучений хлопчик. — Коли крильця його тріпочуть на квітці канни, а не на папері.

Питання до дітей: Як на вашу думку вчинив хлопчик ? Чому він засмутився?

Вихователь пропонує кожному взяти в долоньки паперового метелика .

( Діти виконують рухи за змістом тексту фізхвилинки)

Фізхвилинка

Я метелика впіймав ,

весело затанцював .

А він крильцями тріпоче.

Бо на волю дуже хоче.

Я йому: « Лети !» - шепнув

і долоньки розгорнув.

Вихователь звертає увагу дітей на появу квіток на кімнатній рослині бальзамін в куточку природи. Підкреслює, що квітки на рослині з’явились тому, що за бальзаміном доглядали чергові по куточку природи дарували йому теплі і добрі слова.

Пропонує дітям розглянути   гілочки бальзаміну, які стоять в воді. Що на них з’явилось? Давайте пригадаємо будову рослини? (розгляд таблиці будова рослини)   Що потрібно рослині для росту?

Вихователь разом з дітьми вирішують висадити живці бальзаміну в горщики та прикрасити горщики паперовими метеликами. ( розгляд таблиці   послідовність посадки рослини).

(Звучить музика в запису «Пори року» П.Чайковського діти саджають живці бальзамину )

Підсумок заняття:

Вихователь:

Діти запам’ятайте слова В. Сухомлинського; «До краси можна торкатись тільки очима та серцем». Любіть все навколо себе людей, тварин, рослини. Милуйтесь та творіть добро!

Добрі вчинки — це так просто,   діти !
Їх робити кожен може з вас.
А від цього будуть   всі радіти.
То ж пора їх здійснювати! Час!
Чи сподобалось вам заняття? Що було важко ( легко)? Яку добру справу ви сьогодні зробили? Чи сподобалось вам робити добро? Хто кому сьогодні допоміг?

Що ж, діти ми з вами пере­коналися, що добро і дружба можуть творити дива та добре тому жити, хто вміє добро poбити.