Пошук інформації на сайті

Меню сайта

Календар

Квітень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5

Внутрішня система забезпечення якості освіти у ЗДО

Закон України «Про освіту»
Стаття 41. Система забезпеченняякостіосвіти

1. Метою розбудови та функціонуваннясистемизабезпеченняякостіосвіти в Україні є:

гарантуванняякостіосвіти;

формуваннядовірисуспільства до системи та закладівосвіти, органівуправлінняосвітою;

постійне та послідовнепідвищенняякостіосвіти;

допомога закладам освіти та іншимсуб’єктамосвітньоїдіяльності у підвищенніякостіосвіти.

2. Складовимисистемизабезпеченняякостіосвіти є:

система забезпеченняякості в закладах освіти (внутрішня система забезпеченняякостіосвіти);

система зовнішньогозабезпеченняякостіосвіти;

система забезпеченняякості в діяльностіорганівуправління та установ, щоздійснюютьзовнішнєзабезпеченняякостіосвіти.

3. Система забезпеченняякості в закладах освіти (внутрішня система забезпеченняякостіосвіти) можевключати:

стратегію (політику) та процедуризабезпеченняякостіосвіти;

систему та механізмизабезпеченняакадемічноїдоброчесності;

оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняздобувачівосвіти;

оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняпедагогічної (науково-педагогічної) діяльностіпедагогічних та науково-педагогічнихпрацівників;

оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняуправлінськоїдіяльностікерівнихпрацівників закладу освіти;

забезпеченнянаявностінеобхіднихресурсівдляорганізаціїосвітньогопроцесу, в тому числі для самостійноїроботиздобувачівосвіти;

забезпеченнянаявностіінформаційних систем для ефективногоуправління закладом освіти;

створення в закладіосвітиінклюзивногоосвітньогосередовища, універсального дизайну та розумногопристосування;

іншіпроцедури та заходи, щовизначаютьсяспеціальними законами або документами закладу

4.Система зовнішньогозабезпеченняякостіосвітиможевключати:

1) інструменти, процедури та заходи забезпечення і підвищенняякостіосвіти, зокрема:

стандартизацію;

ліцензуванняосвітньоїдіяльності;

акредитаціюосвітніхпрограм;

інституційнуакредитацію;

громадськуакредитаціюзакладівосвіти;

зовнішнєнезалежнеоцінюваннярезультатівнавчання;

інституційний аудит;

моніторингякостіосвіти;

атестаціюпедагогічнихпрацівників;

сертифікаціюпедагогічнихпрацівників;

громадськийнагляд;

іншіінструменти, процедури і заходи, щовизначаютьсяспеціальними законами;

2) визначеніцим Законом і спеціальними законами органи і установи, щовідповідають за забезпеченняякостіосвіти, та спеціальноуповноважені державою установи, щопроводятьзовнішнєнезалежнеоцінювання;

3) незалежні установи оцінювання та забезпеченняякостіосвіти.

5. Система забезпеченняякості в діяльностіорганівуправління та установ, щоздійснюютьзовнішнєзабезпеченняякостіосвіти, включає:

політику та процедуризабезпеченняякостівласноїдіяльності;

необхідніресурси для організаціїпроцесів і процедур;

зовнішнійнезалежний аудит діяльності (процесів і процедур) відповіднихорганів і установ.

6. Особливостіфункціонуваннясистемизабезпеченняякості на кожному рівніосвітивизначаютьсяспеціальними законами.

Примірний перелік положень, локальних документів

для внутрішньої системи якості освіти дошкільного закладу

  1. Управління ЗДО:
    1. 1.Статут
    2. 2. Колдоговір
    3. 3.Правила внутрішнього трудового розпорядку
    4. 4.Посадові інструкції
    5. 5.Положення про педагогічну раду
    6. 6. Положення про батьківські збори
    7. 7.Положення про батьківські комітети (раду) закладу

  1. 2.Інформаційна прозорість ЗДО
    1. 1. Положення про офіційний сайт ЗДО
    2. 2.Положення про прийомдітей до дошкільного закладу

  1. 3.Організація освітнього процесу ЗДО
    1. 3.1.Положення про систему внутрішнього моніторингу якості освіти
    2. 2.Положення про роботу творчої( проблемної, динамічної)групи педагогів ЗДО
    3. 3.Положення про наданнядодатковихплатнихосвітніхпослуг( за потреби)
    4. 4.Положення про наставництво
    5. 3.5.Положення про молодого спеціаліста
    6. 3.6.Положення про методичний кабінет
    7. 3.7.Положення про кабінет психолога
    8. 3.8.Положення про академічну доброчесність
    9. 3.9.Положення про організацію інклюзивної групи ( за потреби)

  1. 4.Фінансова діяльність.
    1. 1.ПоложенняпропреміюванняпрацівниківЗДО за сумліннупрацю та зразковевиконанняслужбовихобов'язків
    2. 2. Положення про щорічну винагороду педагогічним працівникам ЗДО
      1. 3. Критерії встановлення надбавки  педагогічним працівникам на   весь   обсягнавчальногонавантаження, щовиконуєтьсяпрацівником,у граничному розмірі 30 відсотків посадового   окладу   (ставки   заробітної   плати)( престижність праці)
  2. 5.Медичне обслуговування та організація харчування.
    1. 5.1Положення про комісію з громадського контролю за організацією харчування
    2. 5.2Положення про медичний кабінет
    3. 5.3Положення про комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини

6        Охорона праці ( за окремим переліком)

( упорядковано робочою групою

керівників ЗДО № 1, 6,13, 16,30, 33,34)

                                         МІНІ-ТЕСТ

«Чи готові Ви до управління закладом освіти, що працює в режимі розвитку?»

Шановні колеги! Давайте відповіді «так» або «ні» на запитання міні-тесту.

1. Чи зберігаєте Ви спокій, якщо доводиться виступати у великій

аудиторії?

2. Чи можете ви стверджувати, що Ваш заклад дає якісну дошкільну освіту?

3. Чи спокійно Ви сприймаєте чиєсь недружнє ставлення?

Детальніше...

«Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт»

  1. Важливо розміщувати слова на гілках, а не в ромбах і паралелепіпедах тощо. Важливо і те, що гілки повинні бути живими, гнучкими, загалом, органічними. Малювання ментальної карти в стилі традиційної схеми повністю заперечує ідеї майндмеппінгу. Це сильно ускладнює рух погляду по гілках і вносить багато зайвих однакових, а отже монотонних, об'єктів.
  2. Писати на кожній лінії тільки одне ключове слово. Кожне слово містить тисячі можливих асоціацій, тому склеювання слів зменшує свободу мислення. Роздільне написання слів може привести до нових ідей.
  3. Довжина лінії повинна дорівнювати довжині слова. Це простіше і економніше.
  4. Пишіть друкованими літерами, якомога ясно і чітко.
  5. Варіювати розмір літер і товщину ліній залежно від ступеня важливості ключового слова.
  6. Обов'язково використовуйте різні кольори для основних гілок. Це допомагає цілісному і структурованому сприйняттю.
  7. Часто використовувати малюнки і символи (для центральної теми малюнок обов'язковий). Іноді ментальна карта взагалі може цілком складатися з малюнків.
  8. Прагнути такої організації простору, щоб не залишалося порожнього місця а гілки не розміщувалися дуже щільно. Для невеликої ментальної карти використовуйте аркуш паперу формату А4, для великої теми – А3.
  9. Гілки, що розрослися, можна укладати в контури, щоб вони не змішувалися з сусідніми гілками.

Детальніше...