Внутрішня система забезпечення якості освіти у ЗДО
Закон України «Про освіту»
Стаття 41. Система забезпеченняякостіосвіти
1. Метою розбудови та функціонуваннясистемизабезпеченняякостіосвіти в Україні є:
гарантуванняякостіосвіти;
формуваннядовірисуспільства до системи та закладівосвіти, органівуправлінняосвітою;
постійне та послідовнепідвищенняякостіосвіти;
допомога закладам освіти та іншимсуб’єктамосвітньоїдіяльності у підвищенніякостіосвіти.
2. Складовимисистемизабезпеченняякостіосвіти є:
система забезпеченняякості в закладах освіти (внутрішня система забезпеченняякостіосвіти);
система зовнішньогозабезпеченняякостіосвіти;
система забезпеченняякості в діяльностіорганівуправління та установ, щоздійснюютьзовнішнєзабезпеченняякостіосвіти.
3. Система забезпеченняякості в закладах освіти (внутрішня система забезпеченняякостіосвіти) можевключати:
стратегію (політику) та процедуризабезпеченняякостіосвіти;
систему та механізмизабезпеченняакадемічноїдоброчесності;
оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняздобувачівосвіти;
оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняпедагогічної (науково-педагогічної) діяльностіпедагогічних та науково-педагогічнихпрацівників;
оприлюдненікритерії, правила і процедуриоцінюванняуправлінськоїдіяльностікерівнихпрацівників закладу освіти;
забезпеченнянаявностінеобхіднихресурсівдляорганізаціїосвітньогопроцесу, в тому числі для самостійноїроботиздобувачівосвіти;
забезпеченнянаявностіінформаційних систем для ефективногоуправління закладом освіти;
створення в закладіосвітиінклюзивногоосвітньогосередовища, універсального дизайну та розумногопристосування;
іншіпроцедури та заходи, щовизначаютьсяспеціальними законами або документами закладу
4.Система зовнішньогозабезпеченняякостіосвітиможевключати:
1) інструменти, процедури та заходи забезпечення і підвищенняякостіосвіти, зокрема:
стандартизацію;
ліцензуванняосвітньоїдіяльності;
акредитаціюосвітніхпрограм;
інституційнуакредитацію;
громадськуакредитаціюзакладівосвіти;
зовнішнєнезалежнеоцінюваннярезультатівнавчання;
інституційний аудит;
моніторингякостіосвіти;
атестаціюпедагогічнихпрацівників;
сертифікаціюпедагогічнихпрацівників;
громадськийнагляд;
іншіінструменти, процедури і заходи, щовизначаютьсяспеціальними законами;
2) визначеніцим Законом і спеціальними законами органи і установи, щовідповідають за забезпеченняякостіосвіти, та спеціальноуповноважені державою установи, щопроводятьзовнішнєнезалежнеоцінювання;
3) незалежні установи оцінювання та забезпеченняякостіосвіти.
5. Система забезпеченняякості в діяльностіорганівуправління та установ, щоздійснюютьзовнішнєзабезпеченняякостіосвіти, включає:
політику та процедуризабезпеченняякостівласноїдіяльності;
необхідніресурси для організаціїпроцесів і процедур;
зовнішнійнезалежний аудит діяльності (процесів і процедур) відповіднихорганів і установ.
6. Особливостіфункціонуваннясистемизабезпеченняякості на кожному рівніосвітивизначаютьсяспеціальними законами.
Примірний перелік положень, локальних документів
для внутрішньої системи якості освіти дошкільного закладу
- Управління ЗДО:
- 1.Статут
- 2. Колдоговір
- 3.Правила внутрішнього трудового розпорядку
- 4.Посадові інструкції
- 5.Положення про педагогічну раду
- 6. Положення про батьківські збори
- 7.Положення про батьківські комітети (раду) закладу
- 2.Інформаційна прозорість ЗДО
- 1. Положення про офіційний сайт ЗДО
- 2.Положення про прийомдітей до дошкільного закладу
- 3.Організація освітнього процесу ЗДО
- 3.1.Положення про систему внутрішнього моніторингу якості освіти
- 2.Положення про роботу творчої( проблемної, динамічної)групи педагогів ЗДО
- 3.Положення про наданнядодатковихплатнихосвітніхпослуг( за потреби)
- 4.Положення про наставництво
- 3.5.Положення про молодого спеціаліста
- 3.6.Положення про методичний кабінет
- 3.7.Положення про кабінет психолога
- 3.8.Положення про академічну доброчесність
- 3.9.Положення про організацію інклюзивної групи ( за потреби)
- 4.Фінансова діяльність.
- 1.ПоложенняпропреміюванняпрацівниківЗДО за сумліннупрацю та зразковевиконанняслужбовихобов'язків
- 2. Положення про щорічну винагороду педагогічним працівникам ЗДО
- 3. Критерії встановлення надбавки педагогічним працівникам на весь обсягнавчальногонавантаження, щовиконуєтьсяпрацівником,у граничному розмірі 30 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати)( престижність праці)
- 5.Медичне обслуговування та організація харчування.
- 5.1Положення про комісію з громадського контролю за організацією харчування
- 5.2Положення про медичний кабінет
- 5.3Положення про комісію з бракеражу продуктів харчування та продовольчої сировини
6 Охорона праці ( за окремим переліком)
( упорядковано робочою групою
керівників ЗДО № 1, 6,13, 16,30, 33,34)
МІНІ-ТЕСТ
«Чи готові Ви до управління закладом освіти, що працює в режимі розвитку?»
Шановні колеги! Давайте відповіді «так» або «ні» на запитання міні-тесту.
1. Чи зберігаєте Ви спокій, якщо доводиться виступати у великій
аудиторії?
2. Чи можете ви стверджувати, що Ваш заклад дає якісну дошкільну освіту?
3. Чи спокійно Ви сприймаєте чиєсь недружнє ставлення?
«Поради Тоні Бьюзена з техніки створення ментальних карт»
- Важливо розміщувати слова на гілках, а не в ромбах і паралелепіпедах тощо. Важливо і те, що гілки повинні бути живими, гнучкими, загалом, органічними. Малювання ментальної карти в стилі традиційної схеми повністю заперечує ідеї майндмеппінгу. Це сильно ускладнює рух погляду по гілках і вносить багато зайвих однакових, а отже монотонних, об'єктів.
- Писати на кожній лінії тільки одне ключове слово. Кожне слово містить тисячі можливих асоціацій, тому склеювання слів зменшує свободу мислення. Роздільне написання слів може привести до нових ідей.
- Довжина лінії повинна дорівнювати довжині слова. Це простіше і економніше.
- Пишіть друкованими літерами, якомога ясно і чітко.
- Варіювати розмір літер і товщину ліній залежно від ступеня важливості ключового слова.
- Обов'язково використовуйте різні кольори для основних гілок. Це допомагає цілісному і структурованому сприйняттю.
- Часто використовувати малюнки і символи (для центральної теми малюнок обов'язковий). Іноді ментальна карта взагалі може цілком складатися з малюнків.
- Прагнути такої організації простору, щоб не залишалося порожнього місця а гілки не розміщувалися дуже щільно. Для невеликої ментальної карти використовуйте аркуш паперу формату А4, для великої теми – А3.
- Гілки, що розрослися, можна укладати в контури, щоб вони не змішувалися з сусідніми гілками.